Dołącz do czytelników
Brak wyników

ABC prawidłowego żywienia

6 czerwca 2019

Trenujesz i nie widzisz efektów? Sprawdź, jaki popełniasz błąd

217

Trenujesz regularnie i masz wrażenie, że to wszystko na marne, bo nie widzisz efektów? Tak właśnie się dzieje kiedy twoje ciało nie trzyma odpowiedniego pożywienia. Zbilansowana dieta, to element tak oczywisty, jak często pomijany. Temat rzeka, jednak w kontekście naszej figury najważniejsza będzie energia do wysiłku oraz budulec. Niezależnie od tego czy kształtujemy mięśnie, czy się odchudzamy, białko jest kluczowe w jadłospisie osób aktywnych fizycznie. O ile produktów bogatych w węglowodany i tłuszcze nie brakuje na sklepowych półkach, to odpowiednia ilość protein w diecie często stoi pod znakiem zapytania.

POLECAMY

Chcąc wyrównać niedobory białka w planie żywieniowym trzeba zwiększyć spożycie np. mięs, ryb, jaj, strączków, produktów mlecznych, orzechów.

Tutaj pojawiają się pierwsze schody:

*Kiedy ja to ugotuję?

*Mam co dziennie jeść to samo?

*Nie lubię ryb.

*Nie jem mięsa.

*Jestem uczulony/uczulona.

Zrozumiała sprawa, zawsze coś.

 

Podczas, gdy do treningu potrzeba motywacji, to w diecie najważniejsza jest organizacja. W wysiłku pomoże dobra muzyka lub kolega/koleżanka. W diecie pojedynek toczy się jeden na jeden między Tobą, a lodówką. W tej walce liczy się wytrwałość i spryt. Krótkoterminowe postanowienia dają krótkoterminowe efekty. Czy nie mogło by to być prostsze? Mogłoby! Wystarczy, że będzie zdrowo, wygodnie, szybko i smacznie. Brzmi jak bajka, ale jest to w zasięgu praktycznie każdego.

Odżywki białkowe są dość popularnym suplementem diety. Suplementem czyli jedną ze składowych. Oznacza to, że sama proteina nie jest idealnym posiłkiem...

Osoba zdrowa, regularnie trenująca ma inne potrzeby żywieniowe niż przeciętny Kowalski. Różnica wynika w różnicy zapotrzebowania na powyżej wspomnianą energię. Po krótce, źródłem energii w ludzkim ciele są głównie tłuszcze i węglowodany. Szybkie straty energii, mające miejsce w trakcie treningu, trzeba uzupełniać z kalorii, które szybko nas naładują. Tak się składa, że cukier jest źródłem węglowodanów szybciej przyswajalnych w porównaniu do tłuszczu. Oczywiście mowa o zdrowym cukrze, a nie np. syropie glukozowo-fruktozowym.  Z tego wynika, że fitwariat/fitwariatka stosując białkowo-weglowodanowy koktajl okołotreningowo lub w trakcie aktywnego dnia, dokłada kolejną cegiełkę do formy życia.

Jak zawsze nie bez znaczenia jest jakość tego co spożywamy. Jeśli zależy nam na naturalnej i zdrowej formie, to skład naszego koktajlu opierać się powinien na naturalnych i zdrowych składnikach. W koktajlach białkowych oprócz białka można znaleźć także superfoods, które ze względu na bogactwo mikroskładników odżywczych superfoods wpływają na polepszenie szeregu funkcji organizmu.

Dzięki odpowiedniej diecie cały wysiłek, każde powtórzenie, każdy metr, każda wywalczona sekunda dadzą efekt w postaci wymarzonej sylwetki.

Kamil Janik, trener, ekspert żywienia i suplementacji

 

Koktajl wysokobiałkowy o smaku truskawkowym, SmartFood, ok. 4,99 zł – NOWOŚĆ!

Koktajl wysokobiałkowy o smaku bananowym, SmartFood, ok. 4,99 zł

Koktajl wysokobiałkowy o smaku waniliowym, SmartFood, ok. 4,99 zł

Koktajle wysokobiałkowe SmartFood kupisz w drogeriach Rossmann oraz w sklepie internetowym www.lekkiesmaki.pl

Więcej informacji: SmartFood.pl

Przypisy