Dołącz do czytelników
Brak wyników

Suplementy

24 września 2018

Magnez: Popraw sobie nastrój, zbuduj mocne kości i pomóż sercu za sprawą jednego ważnego minerału.

208

Ile magnezu potrzebuję? Dorosłym zaleca się 300 – 350 mg magnezu dziennie. Można go znaleźć w produktach takich, jak orzechy, pełne ziarna i warzywa o ciemnozielonych liściach. Jednak współczesne techniki rolnicze i pogorszone wchłanianie z układu trawiennego sprawiają, że i tak pozyskujemy dziś tą drogą o 1/5 magnezu mniej, niż nasi dziadkowie. Według badań nad dietą przeprowadzonych w latach 2012-2014 przez brytyjski departament zdrowia: Ilość magnezu przyjmowanego przez ponad połowę nastolatek można określić jako znaczny niedobór, co sprzyja bólom miesiączkowym i depresji. 80% osób powyżej 65. roku życia przyjmuje mniej magnezu, niż wynosi krajowa średnia, co sprzyja upadkom i problemom z sercem. Według niektórych badań nawet ponad 70% populacji krajów zachodnich może cierpieć na niedobór magnezu.

POLECAMY

Jaka jest najlepsza suplementacja magnezu? Choć zwykle sięgamy po tabletkę, badania przeprowadzone pod okiem dr. Charlesa Heard z uniwersytetu w Cardiff udowadniają, że magnez podany przez skórę działa 5 razy szybciej. Minerał jest wchłaniany poprzez pory bezpośrednio do komórek krwi i mięśni. Ta metoda została zapoczątkowana przez pionierskiego producenta suplementów BetterYou (betteryou.com). Produkty magnezowe BetterYou to wyłącznie naturalny chlorek magnezu pozyskiwany z dna dawnego morza Cechrsztyńskiego, które stanowi jego najczystsze złoże na ziemi.

Co da mi suplementacja magnezem? Poprawa snu. Badania wykazały związek pomiędzy niskim poziomem magnezu a Zespołem Niespokojnych Nóg (męczącą skłonnością do ruszania nogami w czasie snu) i kiepskim snem. Magnez zapewnia dobry wypoczynek, bo pozwala się mięśniom zrelaksować. Stwórz przed snem relaksujący rytuał przy pomocy Płatków magnezowych do kąpieli i Olejeku Magnezowego Goodnight Spray.

„Moje objawy się znacznie zmniejszyły. Wysypiam się, więc jestem szczęśliwsza za dnia i nie męczy mnie ból nóg.„ - RebeccaMiedzweidz, która cierpiała z powodu zespołu niespokojnych nóg, używa teraz olejku i płatków do kąpieli z magnezem. Ulga od migreny i bólu głowy. Co siódma osoba na Wyspach Brytyjskich cierpi na migreny. Jeśli jesteś jedną z nich, pomóc może suplementacja. Według organizacji zajmującej się walką z migrenami Migrain Action, masaże skroni Olejekiem Magnezowy Original Spray zmniejszają częstotliwość i intensywność migren. Koniec z bólem mięśni i stawów. Magnez wraz z wapniem reguluje pracę mięśni. Wypróbuj Żel Magnezowy do ciała, który możesz nałożyć bezpośrednio na mięśnie i stawy. Wzmacnia kości i zęby. Tylko dzięki magnezowi kości mogą stać się naprawdę mocne i silne. Odpowiedni poziom magnezu jest szczególnie ważny w przypadku dzieci i osób starszych, bo to ich kości i zęby są najsłabsze. Magnezowy lotion może pomóc zwiększyć poziom magnezu w ciele.

*Watkins, K &Josling, PD - The NutritionPractitioner, Spring 2010

www.biowitalni.pl/93-magnez

 

Przypisy