Według badań obecny problem w komunikacji z drugą osobą nie jest wynikiem braku umiejętnego dostarczania treści wychodzących, ale przede wszystkim wynika on z braku dobrze rozwiniętych kompetencji miękkich w zakresie ich odbierania, czyli słuchania ze zrozumieniem tego, co tak naprawdę chce nam rozmówca przekazać.
W jakim kierunku warto rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne, aby sprawnie wydobyć potrzeby pacjentów i być dla nich jeszcze większym wsparciem podczas współpracy?
Podstawą jest biegłe opanowanie sztuki zadawania pytań, trafna interpretacja otrzymanych odpowiedzi oraz umiejętne odniesienie się do słów pacjenta w taki sposób, aby troszczyć się o zrozumienie punktu widzenia, potrzeb i oczekiwań naszego rozmówcy. Pierwszym niezbędnym krokiem w tej niezwykle ważnej kompetencji jest m.in. doskonałe zrozumienie przedstawionych poniżej zasad aktywnego słuchania.
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- Roczną prenumeratę dwumiesięcznika Food Forum w wersji papierowej lub cyfrowej,
- Nielimitowany dostęp do pełnego archiwum czasopisma,
- Możliwość udziału w cyklicznych Konsultacjach Dietetycznych Online,
- Specjalne dodatki do czasopisma: Food Forum CASEBOOK...
- ...i wiele więcej!