Dołącz do czytelników
Brak wyników

Smaczny, zdrowy i prosty skok w Nowy Rok!

Artykuł | 7 stycznia 2019 |
35

Po świątecznym, radosnym łakomstwie i sylwestrowym szaleństwie przychodzi czas na postanowienia noworoczne.Najczęściej wiele sobie obiecujemy, przekonujemy sami siebie, że w tym roku to już na pewno…Jak planować i wyznaczać sobie cele, żeby ich realizacja była możliwa? Co zrobić żeby na koniec roku spojrzeć w lustro i z uśmiechem powiedzieć „Tak, tym razem się udało!”?

Realne i konkretne cele

Przede wszystkim warto wyznaczać realne i konkretne cele. Nie planujmy wizyt na siłowni 5 razy w tygodniu, jeśli do tej pory omijaliśmy ją szerokim łukiem. Na początek jeden trening w tygodniu, to bardzo dobre założenie.

Podróże? Czemu nie! Tylko nie czekaj, zacznij działać już teraz, czytaj przewodniki, oglądaj zdjęcia, udzielaj się w tematycznych grupach społecznościowych. A najlepiej – zarezerwuj bilet, hotel już teraz! Później trudniej będzie się wycofać.

Rzucę palenie, nie będę spożywać alkoholu i zdrowo się odżywiać. Po kolei. Nie wszystko w jednym czasie. Zmiany wprowadzajmy systematycznie, to klucz do sukcesu. Ciężko jest skupić się na kilku zadaniach jednocześnie, zwłaszcza jeśli są one tak trudne jak wyeliminowanie używek z naszego życia.

Nowa dieta, nowy ja

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Lightbox, w 2018 roku wśród najczęstszych postanowień noworocznych wymienianozadbanie o zdrowsze jedzenie (29%) i schudnięcie (aż 37%). Jednym  wielu sprzymierzeńców osób, które chcą pozbyć się nadmiernych kilogramów jest błonnik. Badania opublikowane w "Annals of InternalMedicine" wskazują, że osoby, których dieta jest bogata w błonnik chudną szybciej, jak również udaje im się obniżyć ciśnienie krwi i poziom cukru.A więc czemu nie spróbować wykorzystać tej wiedzy? Pełnoziarnisty makaron Penne Rigate marki Barillapowstały w 100% z pełnoziarnistej pszenicy durum, jest doskonałym źródłem błonnika. Idealnie pasuje do mięsnych i pomidorowych sosów, lecz także do bardziej innowacyjnych rozwiązań kulinarnych. Jednym z nich – smacznym, zdrowym i prostym, jest Penne Rigate z Pesto Genovese i świeżym łososiem. A więc do dzieła!

 

PENNE RIGATE z Pesto Genovese i świeżym łososiem

SKŁADNIKI DLA 4 OSÓB:

  • 350g Barilla Penne Rigate
  • 180g Pesto BarillaGenovese
  • 200g świeżego łososia
  • 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
  • Świeży koperek

PRZYGOTOWANIE:

W dużym garnku zagotuj sporą ilość wody. Gdy zacznie wrzeć – dodaj sól (około 7 g na litr). Gotuj makaron zgodnie z instrukcją umieszczoną na opakowaniu.

 

W międzyczasie, pokrój łososia w kostkę wielkości mniej więcej 2 cm. Na nieprzywierającej patelni podgrzej oliwę i delikatnie usmaż pokrojonego w kostkę łososia.

Odsącz makaron zachowując około 3 łyżki wody. Dorzuć Barilla Penne Rigate na patelnię z łososiem i delikatnie zamieszaj.

Na koniec zdejmij patelnię z ognia, dodaj Pesto BarillaGenovese razem z zachowaną wodą - dla łatwiejszego wymieszania makaronu i sosu.

Podawaj ze świeżą natką pietruszki.

Smacznego!

Przypisy