Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sezon na ogórki

Artykuł | 26 lipca 2018 |
20

Choć Polacy coraz chętniej sięgają po egzotyczne warzywa, takie jak bataty czy taro, to pozycja ogórków
w menu Polaków jest niezachwiana. To wciąż najczęściej, po ziemniakach i pomidorach, wybierane warzywo.A jego popularność rośnie właśnie w lipcu, kiedy zaczyna się sezon ogórkowy.

Letnie miesiące to nie tylko szczyt sezonu dla producentów lodów czy napojów chłodzących. Wraz
z początkiem zbiorów, z półek znikają ogórki, przyprawy i… ocet. Jak podaje niezależna agencja badawcza CMR w lipcu 2017 r. sprzedaż przypraw do ogórków była siedmiokrotnie wyższa niż w czerwcu. W tym czasie przyprawy do ogórków były najchętniej wybieraną mieszanką przyprawową. Dane te pokazują, że Polacy chętnie przygotowują przetwory z sezonowych owoców i warzyw. Jednak równie chętnie sięgają po wysokiej jakości gotowe przetwory z ogórków.

Ogórki to jedno z ulubionych warzyw Polaków. Dlatego od wielu lat nasze ogórki od lokalnych, wyselekcjonowanych dostawców trafiają na polskie stoły nie tylko jako przetwory, ale również w formie zup gotowych pod marką Pan Pomidor. Ogórki to jedno z naszych kluczowych warzyw. Rocznie przetwarzamy ich 6,5 tysiąca ton”–mówi Paweł Urbanek z firmy Bracia Urbanek, producenta przetworów warzywnych.

Za co Polacy kochają ogórki?

W sałatce, na kanapce, jako dodatek do dania głównego lub w formie zupy. To warzywo, które smakuje
w każdej formie. Pani Ogórkowa od Pan Pomidor & Co. to wciąż jedna z najlepiej sprzedających się zup tradycyjnych tej marki.

Mimo że ziemniaki i pomidory królują w polskiej kuchni, to dużym powodzeniem cieszą się również ogórki. Polacy jedzą ich ok. 7 kg rocznie. A ponieważ coraz częściej stawiają na zdrowy styl życia, czyli również jedzenie większej ilości owoców i warzyw, to prawdopodobnie, spożycie ogórków będzie nadal rosło.

O marce Pan Pomidor & Co.

Pan Pomidor & Company to marka dań gotowych: świeżych zup i sosów przygotowywanych z najwyższej jakości naturalnych składników, bez dodatku barwników i konserwantów. Charakteryzuje je tzw. „czysta etykieta”. Bazą wszystkich dań są warzywa
z wyselekcjonowanych, głównie lokalnych upraw. Walory smakowe i odżywcze zup oraz sosów, poza warzywami, uzupełniają naturalne przyprawy i zioła a świeżość zapewnia tradycyjne pakowanie na gorąco.

Oferta Pan Pomidor & Co.

Pan Pomidor& Co. to lider w kategorii świeżychzupgotowych - posiada w portfolio aż14 zup:

  • zupykremydostępne w 5 smakach: Pan Pomidor&bazylia, Pan Pomidor&papryczki, Pan Brokuł&szpinak, PaniMarchew&imbir, PaniDynia&cynamon,
  • zupytradycyjnedostępne w 5 smakach: Pan Barszczukraiński, Pan Krupnik z borowikiem, PaniOgórkowa z koperkiem, PaniSzczawiowa z ziemniakiem, PaniPieczarkowa z lubczykiem
  • zupyświatadostępne w 3 smakach: PaniIndyjska z mleczkiemkokosowym i żółtymcurry, PaniTajska z ciecierzycą i curry madras oraz PaniMarokańska z quinoą, batatem i kolendrą
  • zupysezonowe:  Pan Groszek&mięta

Sosy marki Pan Pomidor & Co. to: Basilico – pomidor & bazylia, Arrabbiata – pomidor & chili, Puttanesca – pomidor & oliwki.

Więcej informacji udziela:

Katarzyna Czechowska-Jakubowska

ConTrust Communication

k.czechowska@contrust.pl

tel. 512 361 542

Przypisy