Dołącz do czytelników
Brak wyników

Polecamy

12 stycznia 2021

Roślinna rewolucja dzieje się na naszych oczach!

83

Według najnowszych danych GfK[1], kategoria zamienników mięsa w ostatnich 12 miesiącach była najszybciej rosnącą wolumenowo kategorią spożywczą i cieszyła się dynamiką rzadko spotykaną w innych segmentach – wzrosła aż o 95%. Co napędza te wzrosty?

[1] Source: GfK Household Panel, Periods: MAT Sep 2020 vs MAT Sep 2019, Measures: Volume (000 L/Tonnes)

„Coraz więcej konsumentów decyduje się na ograniczenia mięsa w swojej diecie. Głównymi motorami tego trendu jest rosnąca potrzeba zdrowego odżywiania, coraz większe poczucie odpowiedzialności za środowisko oraz troska o dobrostan zwierząt. To dlatego po roślinne zamienniki mięsa sięgają już nie tylko weganie czy wegetarianie, ale także rosnąca w Polsce grupa osób ograniczających spożycie mięsa w swojej codziennej diecie. Według szacunków jest dziś ich w Polsce ok. 45%”[1], mówi Marta Linowska, New Business Manager w Unilever. Jak twierdzi Linowska, największą barierą ograniczenia konsumpcji mięsa jest jego niepowtarzalny smak. To dlatego Unilever zdecydował się wprowadzić na polski rynek produkty marki The Vegetarian Butcher, które już w połowie stycznia trafią na półki sieci sklepów Biedronka.

POLECAMY

Z miłości do mięsa

U źródeł sukcesu marki The Vegetarian Butcher leży miłość do… mięsa. Jaap Korteweg, Holender wychowany w wielopokoleniowej rodzinie farmerów, postanowił stworzyć wegetariańskie produkty, które będą wiernie oddawać wszystkie właściwości mięsa. Wiele lat prób i doświadczeń, współpraca z ekspertami, naukowcami i szefami kuchni zaowocowały sukcesem – stworzył perfekcyjne mięso roślinne. Cechuje je tekstura klasycznych mięsnych produktów, soczystość, które konsumenci tak w mięsie cenią, oraz oczywiście wyjątkowy mięsny smak. Co więcej, produkty The Vegetarian Butcher mają podobne wartości odżywcze do mięsa zwierzęcego. Receptury są unikalne, a cały proces powstawania produktów pilnie strzeżony. Choć całkowicie wegetariańskie, wyglądają i smakują dokładnie jak mięso.

Sukces w HoReCa

W 2020 roku The Vegetarian Butcher wszedł na polski rynek HoReCa, a marce zaufali kluczowi partnerzy – produkty znalazły się w ofercie sieci takich jak Burger King, Bobby Burger, Papa John’s, Ikea czy sieć kantyn biurowych Sodexo.

Wyjątkowa oferta w Biedronce

To będzie głośna premiera i wyjątkowa wiadomość dla polskich konsumentów. Produkty The Vegetarian Butcher będą dostępne w wyjątkowej limitowanej ofercie w sieci sklepów Biedronka już od 14 stycznia. Będzie to okazja, by wypróbować jeden z trzech wariantów:

Magic Mince - doskonałe roślinne mięso mielone, o wyjątkowym smaku i aromacie.

Unbelievabull Burger - aromatyczny, soczysty burger roślinny.

Lucky Nuggets - w 100% wegańskie nuggetsy w chrupiącej panierce.

A to dopiero początek roślinnej ekspansji The Vegetarian Butcher! W kolejnych tygodniach po produkty marki będą mogli sięgać klienci innych sieci handlowych. „Jaap Korteweg, łącząc swój biznes z firmą Unilever, miał jasną wizję – stać się największym rzeźnikiem na świecie, z tym że… roślinnym. Wejście na polski rynek jest krokiem do realizacji tej strategii”, dodaje Linowska.

 

O The Vegetarian Butcher

The Vegetarian Butcher to roślinna rewolucja, która dzieje się na naszych oczach! Marka, założona przez holenderskiego farmera Jaapa Kortewega, proponuje perfekcyjne mięso roślinne, które cechuje tekstura i soczystość klasycznych mięsnych produktów oraz wyjątkowy mięsny smak. W 2020 roku The Vegetarian Butcher wszedł na polski rynek HoReCa, a na początku 2021 r. produkty oferowne przez „rzeźnika przyszłości” będą szeroko dostępne dla polskich konsumentów.

 

[1] IQS PZM Food Trends

Przypisy