Komentarz do prawa o znakowaniu i reklamie żywności dla specjalistów i nie tylko

Newsy

Dzięki publikacji dostępnej od 10 lipca producentom i dystrybutorom będzie łatwiej interpretować prawo żywnościowe.

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w swoich raportach publikuje statytyki dotyczące błędów w oznakowaniu produktów spożywczych. Według danych za II półrocze 2017 r., co piąta partia mięsa i wyrobów mięsnych jest niewłaściwie oznakowana, a w ponad połowie skontrolowanych partii orzechów stwierdza się nieprawidłowości. Błędy popełniane przez producentów wynikają, jak twierdzi IJHARS, w pierwszej kolejności z nieznajomości przepisów lub nieprawidłowej ich interpretacji.

POLECAMY

Aby ułatwić przedsiębiorcom z branży spożywczej i żywnościowej poruszanie się po przepisach, została opracowana publikacja pod redakcją naukową dr Agnieszki Szymeckiej-Wesołowskiej: „Znakowanie, prezentacja, reklama żywności. Komentarz do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011”. Autorki – dr Agnieszka Szymecka-Wesołowska, Paulina Szczypkowska i Katarzyna Jędrych są uznanymi specjalistkami z zakresu prawa żywnościowego. Na co dzień doradzają polskim i europejskim przedsiębiorcom w ramach Centrum Prawa Żywnościowego A. Szymecka-Wesołowska, D. Szostek sp.j.

„Komentarz jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto zajmuje się znakowaniem, prezentacją i reklamą środków spożywczych. Komentuje nie tylko przepisy podstawowego w tym zakresie aktu prawnego: rozporządzenia nr 1169/2011 (który nazywam „Konstutucją znakowania żywności”) ale zawiera także wiele odniesień do innych – krajowych i unijnych – unormowań regulujących ten obszar” – mówi dr Agnieszka Szymecka-Wesołowska – redaktor naukowy komentarza.

Publikacja zawiera objaśnienia i interpretacje przepisów prawnych opatrzone praktycznymi przykładami, orzecznictwem sądów krajowych i europejskich, a zwłaszcza Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, wytycznymi inspekcji kontrolnych, jak również opiniami polskiej i zagranicznej doktryny.

„Znakowanie, prezentacja, reklama żywności. Komentarz do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011” to przystępny i dopracowany w najdrobniejszych detalach merytorycznych przewodnik zarówno dla podmiotów prowadzących przedsiębiorstwa spożywcze (producentów, przetwórców, dystrybutorów, sprzedawców żywności), jak i dla organów państwowych zajmujących się kontrolą żywności i ochroną konsumentów. Książka będzie też nieocenioną pomocą dla radców prawnych, adwokatów, sędziów, doradców biznesowych, agencji reklamowych, a nawet konsumentów zainteresowanych obowiązkami, jakie powinni realizować przedsiębiorcy odpowiedzialni za wprowadzanie żywności do obrotu.

Komentarz jest dostępny w sprzedaży od 10 lipca.

Źródła statystyk: //www.ijhar-s.gov.pl/ oraz //uokik.gov.pl/

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI