Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak zmienić oblicze kategorii zdrowej żywości

Artykuł | 27 marca 2019 |
25

Aby udało się skutecznie zmienić nawyki żywieniowe potrzebujemy czasu, dużo cierpliwości, ale przede wszystkim wiedzy. Niestety, wciąż panuje przekonanie, że zdrowa żywność musi być droga. Na szczęście na rynku pojawiają się produkty, które swoim składem i ceną udowadniają, że ogólnie przyjęte założenie jest mylne.

Według badań przeprowadzonych w raporcie „Żywność Ekologiczna w Polsce 2017”, Polakom nie łatwo odnaleźć się na rynku spożywczym. Z kolei wskazówki, które mogłyby pomóc w rozpoznaniu zdrowej żywności są niejednoznaczne. Nie pomaga również fakt, że bardzo często wysokie ceny są nieuzasadnione jakością nabywanych produktów. Większość Polaków wciąż tkwią w przeświadczeniu o tym, że to co jest dla nich dobre, powinno być drogie. Wielu z nich zatem nie zmienia swoich żywieniowych przyzwyczajeń przyjmując, że nie są na jego kieszeń.

Na szczęście, jak podaje międzynarodowa agencja badawcza Mintel, Polski rynek żywności i napojów, szczególnie w ostatnich latach, staje się coraz bardziej konkurencyjny - co jest bardzo korzystnym zjawiskiem dla konsumenta. Bowiem większa podaż produktów zdrowych sprawia, że ich ceny spadają.

Warto obserwować firmy, które w tworzeniu swoich produktów dbają o to, by były one nie tylko zdrowe i w przystępnej cenie, ale również dopasowywały się do stylu życia konsumentów poprzez wygodne formy opakowań, które w świecie ciągłego pośpiechu, umożliwiają ich spożycie w dowolnym miejscu i czasie.

Budując naszą markę przeanalizowaliśmy styl życia i sposób podejmowania decyzji młodych konsumentów. Według nich, to co jedzą, piją, noszą, kształtuje ich wizerunek i poniekąd warunkuje styl życia – mówi Bartosz Ponikło, dyrektor ds. marketingu firmy Arteta. Chcieliśmy pokazać, że da się wprowadzić do produkcji mass marketowej zdrowe, smaczne przekąski, z których wartościami młodzi będą mogli się identyfikować – dodaje.

Hasłem marki: #bezściemy firma promuje odejście od sztuczności, która stała się naszą codziennością, na rzecz autentyczności. Te same przekonania są odzwierciedleniem składu produktów, który mają jasną etykietkę i czysty skład.

Wszystkie produkty marki skomponowane są na bazie musów owocowych, różnego rodzaju płatków lub kaszy jaglanej, przygotowanych na bazie śmietanki kokosowej. Bez glutenu, cukru dodanego, barwników i technologicznych dodatków.

DayUp przyczynia się  do umasowienia produktów z kategorii zdrowej żywności dostępnej w przystępnej cenie. Jest dowodem na to, że nie wszystko co zdrowe musi być drogie i dostępne jedynie w specjalistycznych sklepach.

Obecność takich produktów na rynku jest wyzwaniem dla producentów  - zarówno tych oferujących produkty o czystym składzie, ale wysokiej cenie, jak i tych dostarczających przekąski o niskiej jakości „na każdą kieszeń”. Każdy z nich będzie musiał zmierzyć się z rosnącymi oczekiwaniami konsumentów, którzy na sklepowych półkach będą szukali alternatywy dla swoich dotychczasowych wyborów. Tak aby oba aspekty – jakość i cena – były zaspokojone.

Więcej na //dayup.eu/

 

Dodatkowych informacji udzielają:

Agnieszka Szostek

k.skutela@gray.com.pl

tel. 518 219 888

lub

Iwona Krześniak

i.krzesniak@gray.com.pl

tel. 514 040 934

Przypisy