Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak wyglądała będzie bardziej roślinna przyszłość? Konferencja Plant-Powered Perspectives

Artykuł | 20 sierpnia 2018 |
173

Już  57,8% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa, a 11% konsumentów w wieku 25-34 l. wybiera dietę roślinną. Konferencja Plant-Powered Perspectives, organizowana w ramach kampanii “Roślinniejemy”, ma zainicjować dyskusję na temat potencjału, jaki niosą ze sobą zmiany nawyków żywieniowych Polaków i ich wpływu na rynek spożywczy.

POLECAMY

Jak zapowiadają organizatorzy, wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli branży FMCG i HoReCa – producentów i dystrybutorów żywności, przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli restauracji i marketerów kulinarnych oraz osób, które myślą założeniu biznesu związanego z roślinnymi produktami lub daniami.

–  Najbardziej aktywne marki spożywcze na świecie łączy m.in. dostrzeganie zmieniających się trendów i aktywne reagowanie na nie, poprzez dopasowanie oferty do nowych zainteresowań konsumentów. Zależy nam, by firmy mądrze odpowiadały na zmieniające się potrzeby swoich grup odbiorców – z korzyścią dla przedsiębiorców, konsumentów i środowiska – mówi Maciej Otrębski, jeden z organizatorów konferencji, koordynator kampanii “Roślinniejemy” Bliskim nam tematem jest perspektywa przyszłości rynku spożywczego. CB insights podaje dietę roślinną i “mięso 2.0” (czyli mięso wytwarzane poprzez multiplikację komórek) jako kluczowe koncepcje rozwoju branży spożywczej – również te tematy staną się przedmiotem dyskusji podczas konferencji – dodaje.

Udział w konferencji potwierdzili min. Honorata Jarocka z firmy Mintel, Krzysztof Bożek właściciel sieci restauracji Krowarzywa, czy Nicole Rawling z The Good Food Institute.

Organizatorzy wspólnie z portalem HoReCa Business Club zaplanowali panel dyskusyjny, w którym eksperci będą rozmawiać na temat tego, jak mądrze odpowiadać na trendy oraz omówią najlepsze praktyki w tym zakresie. Swój udział w panelu potwierdził min. Łukasz Błażejewski z sieci Meat & Fit.

Podczas Plant-Powered Perspectives odbędzie się także sesja pitchingowa dla osób i firm, które chcą wprowadzać nowe rozwiązania, czy rodukty na rynek.

Wydarzenie odbędzie się 4 października w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy w Warszawie. Dołączyć do wydarzenia można rejestrując się pod linkiem.

//plant-powered-perspectives.evenea.pl/

Szczegółowe informacje o wydarzeniu:

//roslinniejemy.org/konferencja

####

O kampanii

Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

//roslinniejemy.org/

Kontakt dla mediów:

Maciej Otrębski

maciej.otrebski@roslinniejemy.org

 

Przypisy