Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

9 czerwca 2015

WYJDŹ NA JABŁKO!/ APPLE BREAK

109

WYJDŹ NA JABŁKO! / APPLE BREAK 

Przez cały czerwiec bieżącego roku odbywa się społeczna akcja „Wyjdź na jabłko!” mająca na celu zaktywizowanie uczących się i pracujących do podejmowania zmian w stylu życia. Organizatorem inicjatywy jest Nutrition Daily (www.facebook.com/nutrition.by.anna)   Głównym założeniem inicjatywy jest zachęcanie wyżej wymienionych grup społecznych do rezygnacji z palenia na rzecz zwiększenia spożycia owoców. Wydarzenie jest skierowane również do osób niepalących, które powinny mieć prawo do krótkiej przerwy podczas dnia pracy na zasadach podobnych do osób palących.  Ma to na celu poprawę zarówno zdrowia ogólnego odbiorców poprzez wdrożenie porawidłowego nawyku żywieniowego, jak i psychicznego poprzez integrację z lokalnym społeczeństwem. Nowatorskie podejście do tematu zrodziło się w głowie młodej dietetyk. Obserwując grupy osób palących w wydzielonych strefach w okolicy dużych biurowców, zafascynowała się społecznym aspektem palenia papierosów. Mimo postępującej technologizacji każdego aspektu życia, palenie ma duży wpływ na relacje międzyludzkie poza wirtualną rzeczywistością. Skupienie się na tej korzystnej społecznie płaszczyźnie zaskutkowało powstaniem akcji "Wyjdź na jabłko!", która zachęca wszystkich do skorzystania z przerwy na papierosa i spożytkowaniu jej na jedzeniu jabłek. Narzędziem pomocniczym jest zachęcanie uczestników do publikacji zdjęć z jabłkami i oznaczanie ich hashtagami #wyjdznajablko oraz #applebreak. Wydarzenie rozpoczęło się na portalu Facebook w dniu 02.06.2015. Szybko osiągnęło szeroki zakres odbiorców: skupia ponad 2 500 osób (biorących udział i zaproszonych). Do strony wydarzenia dotarło 1 300 osób, a link wyświetlił się ponad 22 000 użytkowników portalu. Do akcji zostaną włączeni Ambasadorowie i Partnerzy - między innymi znani trenerzy fitness. Całość zakończy się eventem (festynem) w okolicy biurowców przy ulicy Domaniewskiej.

Przypisy