Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zdrowe przepisy , Newsy

11 grudnia 2020

Świąteczne przygotowania z Netto
Przepis: Łosoś w miodzie z imbirem i orzechami laskowymi

32

Aby tegoroczne Boże Narodzenie było udane, warto postawić na najlepsze dodatki i składniki. Dlatego sieć handlowa Netto, poza standardową ofertą, przygotowała specjalny katalog „Zasmakuj w świętach” z bogatym asortymentem świątecznych produktów.

Grudzień to wyjątkowy okres w roku. Ducha Świąt można w tym czasie poczuć na każdym kroku – tworzą go odpowiednie dekoracje, smaki i zapachy. Warto poddać się tej niezwykłej atmosferze, by spędzić Święta w wyjątkowym nastroju.

POLECAMY

Zasmakuj w Świętach

Na świątecznym stole niemal w każdym domu prym wiodą rozmaite mięsa. Dlatego idealnie sprawdzą się, dostępne w świątecznej ofercie Netto, schab i karkówka do pieczenia (1,79 zł/100 g), a także gęś faszerowana kaszą, grzybami i warzywami (1,69 zł/100 g) oraz tuszka z królika (2,19 zł/100 g). Tradycjonaliści sięgną z pewnością po rybę, np. świeżego łososia jurajskiego Connoisseur (6,99 zł/100 g), mintaja Abramczyk (3,59/100g) lub fileta z sandacza Navito ze skórą (19,99 zł/400 g). W świątecznym menu nie może zabraknąć śledzi – domownikom z pewnością zasmakują Śledzie od Serca Contimax (6,99 zł/300 g), śledzie Corsarro – rolmopsy oraz bismarck (4,99 zł/900 g) lub filety ze śledzia SuperFish w promocyjnej cenie 15,99 zł/900 g. Święta nie mogą obyć się bez królowej sałatek, czyli sałatki warzywnej. Do jej przygotowania idealne będą dostępne w Netto świeże warzywa – marchew (2,99 zł/1 kg), pietruszka (4,99 zł/1 kg), seler (3,99 zł/1 kg) oraz por (2,99 zł/1 szt.) i ziemniaki (6,79 zł/2,5 kg). Z kolei tradycyjny, wigilijny barszcz będzie doskonały w smaku dzięki świeżym burakom czerwonym (2,69 zł/1 kg). Jako dodatek perfekcyjnie sprawdzą się dostępne w promocyjnych cenach uszka z kapustą i grzybami Nowy Wiśnicz, a także pierogi lub krokiety z kapustą i grzybami Smak mak (3,99 zł/400 g).

Święta na słodko

Po sytym, świątecznym obiedzie przychodzi czas na obowiązkowy deser. Łasuchów zadowoli strucla z marcepanem Dan Cake (9,99 zł/500 g), tradycyjna włoska babka świąteczna Gran Panettone Maina (19,99 zł/500 g) oraz makowiec Oskroba w promocyjnej cenie 4,99 zł/450 g. Obowiązkowym elementem są też ciasteczka, np. ciasteczka z kawałkami jabłka i cynamonem dr Gerard (3,29 zł/157 g), pierniki nadziewane w czekoladzie Kopernik (5,99 zł/145g; 150g) oraz śliwka w czekoladzie (14,99 zł/500 g). Z kolei świąteczne, domowe wypieki będą udane za sprawą jakościowych składników – sprawdzą się margaryna Kasia (jedyne 1,69 zł/250 g), twaróg sernikowy z Mascarpone President (11,99 zł/1 kg), krem do nadzienia i wypieków kakaowo-orzechowy Nussole (10,99 zł/600 g) oraz masa krówkowa Helio w promocji za 3,49 zł/400 g. Niezastąpionym dodatkiem będą też przyprawy korzenne Kamis (3,99 zł/7 g; różne rodzaje), a także bakalie – np. żurawina Mamone (7,79 zł/200 g) orzechy włoskie (1,99 zł/100g) lub migdały Mamone, dostępne w promocji za 8,45 zł/200 g.

Oferta ważna od 10 i 14 grudnia do wyczerpania zapasów.

Mistrzowska akcja w Netto

Świąteczne zakupy w Netto to też doskonały moment, aby zrobić prezent sobie lub bliskim i zdobyć wysokiej jakości garnki oraz patelnie MasterChef z rabatem do 67 proc.! Wystarczy zrobić zakupy do 20 grudnia br., a za każde wydane 25 zł odebrać promocyjną naklejkę. Zniżkę na wybrany produkt można uzyskać za okazaniem 10 naklejek aż do 2 stycznia 2021 roku! To już ostatnia szansa, aby wziąć udział w programie „Mistrzowska akcja w Netto” i gotować jak prawdziwy mistrz.

Mateusz Zielonka, zwycięzca szóstej edycji programu MasterChef, poleca:

Łosoś w miodzie z imbirem i orzechami laskowymi

Składniki:

filet z łososia ze skórą, 2 sztuki po 200 g

orzechy laskowe obrane, 100 g

korzeń imbiru, ok. 3 cm

czosnek, 3 ząbki

miód, 2 łyżki

jarmuż, 60 g

pomarańcze, 2 sztuki

sos sojowy, 4 łyżki

cytryna, połowa

chilli, połowa

sól, szczypta

pieprz, szczypta

olej

Sposób przygotowania:

1. Orzechy upraż̇ na suchej patelni, aż skórka ściemnieje i zacznie pękać. Następnie odstaw orzechy do ostygnięcia. Kiedy będą jeszcze ciepłe, obierz je ze skórki, pocierając orzechy w dłoniach. Na koniec rozgnieć je w moździerzu lub płaską stroną noża.

2. Filety z łososia umyj, osusz i posyp solą oraz pieprzem. Odstaw je na chwilę, aby płaty łososia przesiąknęły przyprawami.

3. Imbir i czosnek drobno posiekaj i podsmaż na rozgrzanej patelni. Następnie dodaj do tego sok z jednej pomarańczy, dwie łyżki miodu, trzy łyżki sosu sojowego, posiekane chilli oraz sok z połowy cytryny. Wymieszaj wszystko i smaż jeszcze chwilę, potem dodaj pokruszone orzechy laskowe.

4. Na gotujący się sos kładziemy łososia skórą do dołu, od czasu do czasu polewając wierzch ryby sosem. Nie odwracaj filetów – polewanie gorącym sosem doprowadzi do ścięcia białka na wierzchu ryby. Rybę smaż około 8 minut.

5. W międzyczasie jarmuż włóż do wrzątku na 30 sekund, a potem do lodowatej wody. Drugą pomarańczę podziel na pół – z jednej części wyciśnij sok, a z drugiej wytnij miąższ. Sok z pomarańczy wymieszaj z odrobiną sosu spod łososia, dodaj łyżkę sosu sojowego oraz miąższ pomarańczy. Całość wymieszaj z jarmużem.

6. Gotowego łososia podawaj z sałatką z pomarańczy i jarmużu. Smacznego!

*****

Więcej informacji o sieci handlowej Netto na:

Stronie www: netto.pl

Profilu na Facebooku: Netto Polska

#####

O Netto Polska:

Netto to wywodząca się z Danii sieć handlowa, należąca do Salling Group. Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 roku w Szczecinie. Placówka od początku cieszyła się dużym zainteresowaniem – format dyskontowy stanowił w tym czasie nowość nie tylko w danym regionie, ale i na całym polskim rynku. Dzięki pojawieniu się sklepów Netto, klienci mogli nabyć towary dobrej jakości w niespotykanych dotąd niskich cenach. Obecnie, po 25 latach od rozpoczęcia działalności w Polsce, Netto posiada blisko 400 sklepów oraz trzy magazyny dystrybucyjne, dzięki czemu zajmuje trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Dzięki umowie zawartej z właścicielem sieci handlowej Tesco w czerwcu 2020 r., Netto przejmie całą polską działalność spółki, zwiększając swój stan posiadania o ok. 300 sklepów i dwa centra dystrybucji. Sieć oferuje swoim klientom asortyment, którego około 95 proc. stanowią produkty od krajowych dostawców. Od dwóch lat dyskonter realizuje swoją strategię rozwoju, wykorzystując nowoczesny koncept Netto 3.0. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Przypisy