Dołącz do czytelników
Brak wyników

Newsy

18 grudnia 2020

Roślinne kabanosy, napoje ryżowe czy osełka z nerkowców – jakie roślinne produkty pokochali Polacy w 2020?
Rusza Plebiscyt RoślinnieJemy

122

Rozpoczęła się tegoroczna edycja plebiscytu na najlepszy produkt roślinny, organizowanego przez Roślinniejemy. Konsumenci mogą głosować na swoje ulubione produkty w czterech kategoriach: najlepszy produkt roślinny, najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym, nowa marka roślinna i produkt z potencjałem na podbicie serc Polaków oraz Game Changer, czyli marki które w istotny sposób wpłynęły na zmiany na rynku produktów roślinnych w Polsce.

Nowa rzeczywistość narzucona przez pandemię COVID-19 odbiła się na naszych decyzjach konsumenckich – jak wskazuje Mintel, w maju 2020 już 20% Polaków postrzegało dietę roślinną jako atrakcyjną. Już 13% nowych produktów wdrażanych na półki sklepowe w Polsce w okresie od sierpnia 2019 roku do lipca 2020 roku oznaczone było jako roślinne lub wegańskie. Kończący się rok obfitował w roślinne debiuty. Wczoraj wystartował Plebiscyt RoślinnieJemy na najlepszy roślinny produkt 2020.

POLECAMY

Plebiscyt: https://roslinniejemy.org/blog/najlepszy-produkt-roslinny-2020

 

Według danych Nielsen, wartość tego rynku we wrześniu 2020 roku była równa 443 mln zł. Mimo że poszczególne kategorie produktów roślinnych wciąż stanowią odsetek wartości kategorii ich odzwierzęcych odpowiedników, wszystkie z ujętych kategorii odnotowały dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w poszczególnych kategoriach w porównaniu do poprzedniego roku, w tym chociażby 30-procentowy wzrost wartości kategorii roślinnych alternatyw nabiału.

– Na półkach sklepowych pojawiło się więcej roślinnych alternatyw mięs i nabiału, więcej pysznych dań gotowych i słodyczy – zauważa Maciej Otrębski, strategic partnership manager w kampanii RoślinnieJemy Często stawialiśmy sobie pytanie, czy to już ten czas, kiedy swobodnie możemy zacząć porównywać polski rynek z dostępnością produktów roślinnych chociażby za Odrądodaje Otrębski.

 

Konsumenci mogą głosować na swoje ulubione produkty i dania w czterech kategoriach: najlepszy roślinny produkt roku, nowa roślinna marka, najlepsze debiuty gastronomiczne, a także w nowej kategorii: Firma Game Changer. Nagrodzone zostaną marki, których działania w największym stopniu przyczyniają się do zwiększenia dostępności dobrych produktów roślinnych. Firmy nominowane w tej kategorii to nie tylko producenci żywności. Znalazło się tam także miejsce dla sieci handlowych, które aktywnie poszerzają ofertę produktów roślinnych, również w ramach marek własnych. 

Tegoroczny plebiscyt RoślinnieJemy bogatszy jest o nagrodę Chefs for Change, którą grono  ekspertów, w tym między innymi Malka Kafka (Tel Aviv), Maciej Sobolewski (Bobby Burger), czy Rafał Koziorzemski (Biały Królik) wybierze najlepsz nowemu roślinne produktowi dedykowane gastronomii.

Głosowanie online trwa do do 15 stycznia 2021 r. Wyniki plebiscytu zostaną ogłoszone podczas Gali RoślinnieJemy w dniu 28 stycznia. Formularz do głosowania znajduje się pod tym linkiem: https://roslinniejemy.org/blog/najlepszy-produkt-roslinny-2020.

#####

O kampanii RoślinnieJemy

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

https://roslinniejemy.org

Przypisy