Dołącz do czytelników
Brak wyników

Polacy zmieniaja nawyki

Artykuł | 14 listopada 2014 |
160
Polacy zmieniają nawyki   Zdrowe naturalne składniki, brak sztucznych dodatków i dobry smak – coraz częściej wybieramy produkty, które zaspokajają wszystkie te potrzeby. Wzrost świadomości konsumpcyjnej Polaków potwierdza badanie kategorii kwasu chlebowego przeprowadzone przez Nielsena na zlecenie firmy Van Pur.   Przy wyborze nie kierujemy się już jedynie atrakcyjnym opakowaniem czy hasłem reklamowym, ale zwracamy uwagę na skład produktu, wybierając ten powstały na bazie naturalnych składników. Kwasy chlebowe w latach 2012-2014 znacznie zyskały na popularności, podczas gdy jeszcze w okresie 2005-2012 udział tej kategorii w rynku był marginalny. Świadczy to o dużej zmianie przyzwyczajeń żywieniowych Polaków, którzy zdecydowali się na wykluczenie ze swojego jadłospisu słodkich napojów gazowanych.   „Od kilku lat jesteśmy świadkami rozwoju pozytywnego trendu w odżywianiu – Polacy zaczynają jeść i pić coraz zdrowiej, dostrzegając związek między tym co jemy, a tym jak się czujemy i wyglądamy. Zwiększa się świadomość tego jakie produkty powinno się wybierać – potwierdzają to rosnące wyniki sprzedaży Razowego Kwasu Chlebowego będącego naturalną alternatywą dla słodkich napojów gazowanych pełnych chemicznych dodatków”– podkreśla Anna Glina, Brand Manager marki Razowy Kwas Chlebowy.   Rynek kwasu chlebowego w Polsce skupia się wokół 5 kluczowych producentów. Wśród nich niekwestionowanym liderem jest firma Van Pur, odpowiadająca  za 67,9% wartości sprzedaży wielkościowej w tej kategorii w okresie czerwiec-lipiec 2014[1]. Jak wynika z badań, Polacy najczęściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy firmy Van Pur w plastikowym opakowaniu o pojemności 1,5 litra[2]. Najpopularniejsze miejsce zakupu tego produktu to średnie sklepy spożywcze[3].   Królestwem kwasu chlebowego jest Podlasie – w poszukiwaniu naturalnego orzeźwienia sięgają po niego całe rodziny. W pozostałych częściach kraju Razowy Kwas Chlebowy musiał przypomnieć konsumentom o swoich zaletach, ale gdy tylko to zrobił, Polacy nie przestają już pić na zdrowie.   „Wyniki sprzedaży cieszą nas tym bardziej, ponieważ to działania marki Van Pur w głównej mierze przyczyniły się do wzrostu znaczenia tej kategorii. Zapomniany tradycyjny napój powrócił na polskie stoły w wielkim stylu” – podsumowuje Anna Glina.  


[1] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie czerwiec-lipiec 2014 w kategorii Kwas Chlebowy
[2] Producent Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy, Segmentacja wg wielkości opakowania
[3] Van Pur za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska w podziale na kanały sprzedaży, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy

Przypisy