Polacy pokochali smoothie. Rynek tych zdrowych przekąsek w płynie wart jest już ponad 150 milionów złotych. Ale czym jest smoothie? „Smoothie to nazwa zwyczajowa” mówi Aneta Jeziorska Brand Manager w Hortex, „Odnosi się do grupy produktów soków o gładkiej, gęstej konsystencji (gęstszej niż nektary). Smoothie to miks soków z owoców i warzyw z przecierami z owoców i warzyw. Może zawierać różne dodatki: zioła, kasze, przyprawy, itp.”
Pomimo pandemii kategoria smoothie uznana została przez firmę badawczą Nielsen za zwycięską wśród roku 2020 w Polsce z dynamiką wzrostu wartości + 13,5% r/r 2020[1]
Jak nie dać się nabić w butelkę czyli jak wybrać dobre smoothie?
„Po pierwsze należy zawsze zwrócić uwagę na skład” odpowiada Aneta Jeziorska. „Sprawdzajmy czy to co kupujemy to woda z dodatkami, czy też pełnowartościowy sok/przecier wzbogacony o dodatki superfoods. Ważne też, żeby spojrzeć na opakowanie. Wybór powinien padać zawsze na ten produkt którego zawartość możemy zobaczyć i sprawdzić jego gęstość, a nie ten ukryty za kolorową folią”
Brandowym liderem na rynku jest Hortex ze sztandarowym produktem PRZETARTE®[2]. Przetarte to ponad 99% owoców i warzyw, a pozostały skład stanowią promowane przez dietetyków naturalne dodatki jak np. nasiona bazylii, quinoa czy chia. PRZETARTE® dostępne jest w idealnym rozmiarze 300ml w szklanej butelce gwarantującej widoczny produkt.
Teraz do gamy produktów Przetarte dochodzi nowy smak - PRZETARTE® Kiwi & Gruszka & Nasiona Bazylii.
Nowością w portfolio jest również PRZETARTE® Śniadaniowe - nowy koncept smoothie idealnych jako śniadanie w płynie do spożycia poza domem.
Doskonała kompozycja słodkich i kwaskowych przecierów i musów z wyselekcjonowanych owoców i warzyw oraz ulubionych składników śniadaniowych sprawia, że Hortex PRZETARTE® Śniadaniowe ma pyszny smak i jedwabistą konsystencję.
Dwie nowości na rynku Hortex: PRZETARTE® Śniadaniowe to
TRUSKAWKA & WINOGRONA & PŁATKI OWSIANE (tylko 49 kcal w 100g)
DYNIA & MANGO & KASZA JAGLANA (tylko 50 kcal w 100g)
Wszystkie dostępne PRZETARTE® na rynku charakteryzuje prosty skład:
niemal 100% owoców i warzyw
specjalne dodatki jak nasiona czy kasze
bogate w witaminę C
źródło potasu / błonnika
bez dodatku cukrów
bez aromatów
[1] Hortex za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska z Dyskontami (Food), dynamika sprzedaży wartościowej okresie styczeń’20 - Grudzień’20 porównaniu do okresu Styczeń’19 - Grudzień’19, kategoria Soki, Nektary, Napoje Niegazowane, Segment Smoothie.
[2] Hortex za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa w okresie Wrzesień’20 - Sierpień’21, kategoria Soki, Nektary, Napoje Niegazowane, Segment Smoothie z wykluczeniem marek własnych sieci handlowych.
#####
Hortex to polska firma istniejąca na rynku od ponad 70 lat, zatrudniająca w sumie ok. 1400 pracowników (razem z siostrzaną spółką Polski Ogród). Jesteśmy jedną z najlepiej rozpoznawalnych i obdarzonych największym zaufaniem polskich marek. Mamy pozycję lidera w kategorii mrożonych warzyw i owoców oraz bardzo silną pozycję w kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych w Polsce. O zaufaniu, jakim darzą nas konsumenci świadczy nie tylko nasza wysoka pozycja rynkowa, ale także nasze liczne nagrody dla marki i jej produktów, którymi zostaliśmy uhonorowani, np.: Ulubiona marka Polaków, Superbrands, Hit Handlu, Przeboje FMCG, Złoty Paragon. W skład grupy Hortex od 2019 roku wchodzi Jurajska.
Jurajska SA to producent wód butelkowanych i napojów obecny w Polsce od ponad 60 lat. Naturalna Woda Mineralna Jurajska to kluczowy produkt w asortymencie firmy. Woda czerpana jest spośród skał powstałych miliony lat temu, ze źródła, przykrytego nieprzepuszczalną warstwą iłów, dolomitów oraz wapieni i dzięki temu jest wolna od wszelkich zanieczyszczeń. Zakład produkcyjny znajduje się na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej, objętym ochroną. Oferowane przez firmę Jurajska produkty są najwyższej jakości, dzięki czemu cieszą się dużym zaufaniem konsumentów.