Powszechnie lubiana
POLECAMY
Z badania[1] wynika, że ponad 77% Polaków lubi kukurydzę, a jada ją blisko trzech na czterech respondentów (75%). Wśród osób, które nie jedzą kukurydzy, aż połowie nie odpowiada jej smak – to główny powód, dla którego nie uwzględniają tego produktu w swoim jadłospisie.
Jakie znamy przetwory kukurydziane?
Najbardziej znanym produktem lub przetworem pochodzącym z kukurydzy jest popcorn/kukurydza prażona – spontanicznie wymieniło ją aż 40% ankietowanych. Na dalszych pozycjach, wskazywanych znacznie rzadziej, znalazły się: mąka kukurydziana, płatki/otręby kukurydziane, kukurydza konserwowa (w puszce) oraz wafle/chrupki kukurydziane. Niewiele osób zna tak wartościowe przetwory, jak kaszę czy olej z kukurydzy.
W jakiej formie najczęściej jemy kukurydzę?
Na talerzach Polaków kukurydza najczęściej pojawia się jako składnik dań, np. zupy czy sałatki (kukurydza konserwowa z puszki). Niemal połowa respondentów je kukurydzę prażoną/popcorn, popularne są również wafle i chrupki kukurydziane. Niespełna 1/3 ankietowanych sięga po płatki/ otręby kukurydziane, a także świeżą kukurydzę w kolbie.
- Czy powinniśmy jeść kukurydzę? Bez wątpienia – tak! W kampanii pod hasłem „Kukurydza – źródło zdrowia, energii i smaku” będziemy mówić, jak wartościowa, a jednocześnie niedoceniana jest w naszym kraju kukurydza, jakie ma zalety odżywcze i na jakie dolegliwości jej spożywanie może mieć korzystny wpływ, dlaczego warto uwzględniać kukurydzę oraz pochodzące z niej produkty w diecie każdego z nas – dorosłego, dziecka, seniora, kobiety w ciąży, osoby chorej na celiakię lub z alergią na gluten, a także jak wszechstronna jest kukurydza i jak wiele produktów spożywczych z niej powstaje –
zapowiada Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Kukurydza – źródło zdrowia, energii i smaku”.
Ogólnopolska kampania promocyjno-edukacyjna „Kukurydza – źródło zdrowia, energii i smaku”, której organizatorem jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej:
www.kukurydzadlazdrowia.pl
[1] Sondaż zrealizowany przez SW Research w formie wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel, na reprezentatywnej próbie Polek i Polaków (N=820) powyżej 18 r.ż., w sierpniu 2022 r.