Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

7 marca 2014

Orzechy pomocne w obniżaniu ryzyka otyłości, cukrzycy oraz utrzymaniu stałej wagi ciała

179

Orzechy są powszechnie uważane za źródło zbędnych kalorii, które przyczyniają się do przybrania na wadze. Z tego też powodu duża liczba ludzi unika ich spożywania, gdyż zwyczajnie boją się zyskania kolejnych kilogramów. Ponadto orzechy posiadają wyższy odsetek kalorii tłuszczowych niż inne przetworzone, odżywczo ubogie pokarmy i stąd określane są jako niezdrowe. Jednakże nic bardziej mylnego. Zostało udowodnione, iż jedzenie różnorodnych orzechów ma nie tylko pozytywny wpływ na nasze zdrowie, ale także pomaga obniżyć występowanie otyłości u dorosłych. Dodatkowo wspomaga utrzymanie wagi jako składnik naturalnej diety. Wpływ dziennej dawki orzechów na naszą wagę Badacze z Loma Linda University w Kalifornii poddali obserwacjom 803 osoby dorosłe z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego, aby odnaleźć powiązanie pomiędzy orzechami z drzew orzechowych*, zespołem metabolicznym a otyłością u ludzi z różnorodną częstotliwością spożywania orzechów. Swoje wyniki opublikowali w magazynie „PLOS ONE”, gdzie stwierdzili, że ilość jedzonych dziennie orzechów ma bezpośredni wpływ na częstotliwość występowania otyłości. Cenne zdrowotne właściwości orzechów Naukowcy zastosowali żywieniowy kwestionariusz, aby ustalić dzienne spożycie orzechów i orzechów ziemnych (zarówno razem jak i osobno). Konsumpcja uczestników badania została określona później jako wysoka (16g dziennie) lub niska (5g na dzień). Dr. Karen Jaceldo-Siegl, który był głównym autorem badań, zauważa, że spożywanie większej ilości orzechów (ok. 60g na tydzień) może obniżyć ryzyko zespołu metabolicznego o 14%. Spowodowane jest to zawartością jednonienasyconego tłuszczu i bogactwem składników mineralnych w orzechach, co pomaga utrzymać w równowadze współczynnik utlenionego cholesterolu i poprawia funkcje naczyniowe. Katarzyna Szuba źródło: ScienceNews.pl

POLECAMY

Przypisy