Dołącz do czytelników
Brak wyników

Newsy

24 listopada 2020

Netto: świąteczne wsparcie Banków Żywności to nasza tradycja

36

Netto przyłącza się do 24. Świątecznej Zbiórki Żywności organizowanej przez Banki Żywności. W tym roku akcja odbywa się pod hasłem „Święta godne, a nie głodne”, a jej celem jest zebranie produktów oraz środków na zakup żywności dla osób w trudnej sytuacji życiowej.

Z powodu panującej pandemii koronawirusa inicjatywa ma nieco zmienioną formułę – odbędzie się bez udziału wolontariuszy, ale - jak co roku - klienci będą mogli przekazać artykuły do oznakowanych koszy, znajdujących się w sklepach. Produkty można przekazać od 23 do 28 listopada w wytypowanych placówkach sieci Netto, których lista znajduje się na www.netto.pl.

POLECAMY

Codziennie w Polsce ubóstwo dotyka 1,6 mln osób, przede wszystkim starszych, niepełnosprawnych oraz rodziców wychowujących samotnie dzieci. Każdego dnia mierzą się z decyzjami, jak zagospodarować skromne środki finansowe, którymi dysponują, tak, aby wystarczyło na najważniejsze potrzeby: jedzenie, leki i rachunki. To problemy, które niejednym odbierają radość życia. Dlatego tak ważne jest niesienie pomocy potrzebującym, zwłaszcza w okresie Bożego Narodzenia, które każdy powinien przeżyć godnie i zapomnieć o troskach codzienności.

- Społeczna odpowiedzialność to jeden z elementów strategii przyjętej w Netto a chęć niesienia pomocy wynika także z naszych wewnętrznych potrzeb oraz przekonań, dlatego już od 10 lat przyłączamy się do zbiórek banków żywności i innych organizacji społecznych – podkreśla Mariola Skolimowska, PR & Communications Manager Netto Polska. – Mamy świadomość, jak wiele osób w Polsce znajduje się w ciężkiej sytuacji życiowej. Prowadzimy wiele działań mających na celu niesienie pomocy oraz walkę z marnowaniem żywności. Jedną z takich inicjatyw jest coroczna „Świąteczna Zbiórka Żywności” organizowana przez banki.

W tym roku ze względu na sytuację sanitarno-epidemiologiczną formuła inicjatywy jest nieco inna niż w latach ubiegłych. Do akcji można włączyć się na dwa sposoby: przekazać produkty, będąc przy okazji w sklepie. Najbardziej potrzebne są artykuły z długą datą ważności: mąka, makaron, kasza, ryż, cukier, olej, konserwy, przetwory warzywne i owocowe, bakalie oraz słodycze. Produkty można włożyć do specjalnie przygotowanych koszy, które są zlokalizowane w strefie kas. Akcja odbywać się będzie w dniach 23-28 listopada w ponad 100 placówkach sieci Netto. Ze względu na pandemię i chęć pozostania w domu przez dużą część osób, banki uruchomiły internetową formułę przyłączenia się do akcji: charytatywny sklep online: www.zbiorkazywnosci.pl, dla wszystkich, którzy chcieliby pomóc wpłacając darowiznę.

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas w roku. Niemniej niesienie pomocy powinno być procesem długofalowym i stałym. Dlatego Netto przez cały rok angażuje się w inicjatywy charytatywne, których celem jest walka z ubóstwem oraz marnotrawstwem żywności. Sieć od wielu lat wspiera banki żywności, Caritas oraz lokalne organizacje, angażując w liczne akcje charytatywne swoje placówki. Niesprzedane produkty spożywcze z obowiązującym terminem ważności są odbierane każdego dnia ze sklepów przez lokalne organizacje charytatywne. Tym sposobem nadwyżki żywności przekazane przez Netto trafiają do najbardziej potrzebujących.

 

Więcej informacji o sieci handlowej Netto na:

Stronie www: netto.pl

Profilu na Facebooku: Netto Polska

#####

O Netto Polska:

Netto to wywodząca się z Danii sieć handlowa, należąca do Salling Group. Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 roku w Szczecinie. Placówka od początku cieszyła się dużym zainteresowaniem – format dyskontowy stanowił w tym czasie nowość nie tylko w danym regionie, ale i na całym polskim rynku. Dzięki pojawieniu się sklepów Netto, klienci mogli nabyć towary dobrej jakości w niespotykanych dotąd niskich cenach. Obecnie, po 25 latach od rozpoczęcia działalności w Polsce, Netto posiada blisko 400 sklepów oraz trzy magazyny dystrybucyjne, dzięki czemu zajmuje trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Dzięki umowie zawartej z właścicielem sieci handlowej Tesco w czerwcu 2020 r., Netto przejmie całą polską działalność spółki, zwiększając swój stan posiadania o ok. 300 sklepów i dwa centra dystrybucji. Sieć oferuje swoim klientom asortyment, którego około 95 proc. stanowią produkty od krajowych dostawców. Od dwóch lat dyskonter realizuje swoją strategię rozwoju, wykorzystując nowoczesny koncept Netto 3.0. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Przypisy