Dołącz do czytelników
Brak wyników

Newsy

16 października 2020

Netto startuje z kampanią przeciwko marnowaniu żywności

9

„Stać cię na wyrzucanie? Można rozsądniej!” – to hasło rozpoczynające kampanię społeczną, realizowaną przez sieć handlową Netto we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności. Celem akcji jest budowanie świadomości na temat konsekwencji wyrzucania jedzenia.

Statystyki ukazujące skalę marnowania żywności na świecie robią wrażenie – aż jedna trzecia produktów trafia do śmieci. W każdej sekundzie do kosza wyrzuca się 51 ton jedzenia. Udział w tym ma także Polska – w europejskim rankingu marnotrawstwa zajmuje 5 miejsce. Okazuje się, że statystycznie każda osoba w naszym kraju wyrzuca rocznie 247 kg żywności, wartej 3 000 zł. Tym samym, w ubiegłym roku w Polsce do kosza trafiło aż 9 mln ton jedzenia!

POLECAMY

Chcąc ograniczyć to niekorzystne zjawisko, sieć handlowa Netto we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności zorganizowała ogólnopolską kampanię społeczną, której głównym celem jest kształtowanie właściwych nawyków u konsumentów poprzez zwrócenie ich uwagi na problem między innymi niewłaściwego przechowywania żywności, które w konsekwencji prowadzi do jej wyrzucania. Hasło rozpoczynające kampanię podkreśla możliwość wyboru, jaką ma każdy kupujący – zdrowy rozsądek i świadome decyzje zakupowe lub brak rozwagi, której efektem jest marnotrawstwo. Jak podpowiadają inicjatorzy akcji, istnieje kilka prostych zasad przechowywania produktów spożywczych, które sprawią, że będą przydatne o wiele dłużej.

W pierwszej odsłonie kampanii skupiono się na edukacji dotyczącej warzyw i owoców. Aby przedłużyć ich świeżość:

- Nie powinno się przechowywać ich w reklamówkach

- Do lodówki należy wkładać tylko dojrzałe i nietrwałe produkty

- Zamrozić można prawie każdy produkt żywnościowy

- Pokrojone składniki najlepiej przechowywać w wielorazowym, zamkniętym pojemniku

Akcja ma także na celu zwrócenie uwagi na wartość produktów, które na pierwszy rzut oka nie sprawiają wrażenia idealnych. Warzywa i owoce o nieregularnych kształtach, krzywy bochenek chleba czy połamana czekolada są zdatne do spożycia, a ich świeżość i jakość są takie same, jak pozostałych produktów znajdujących się na półce. Więcej porad w ramach kampanii przeciwko marnowaniu jedzenia znajduje się na stronie internetowej: www.netto.pl/nie-marnuje-zywnosci.

- Rozpoczynająca się kampania to nasz kolejny krok w walce z marnotrawstwem, który mamy nadzieję pozwoli ograniczyć ten niekorzystny dla całego świata proceder – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. – Mamy nadzieję, że nasza akcja skłoni klientów do zastanowienia się nad nawykami zakupowymi i pozwoli im je zweryfikować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Liczymy, że uda nam się w ten sposób stworzyć wśród konsumentów nowy, korzystny trend polegający na racjonalnych zakupach, które pozwolą nie tylko ograniczyć ilości wyrzucanego jedzenia, ale też na oszczędności w domowym budżecie – dodaje.

Netto, jako organizacja odpowiedzialna społecznie, która działa w zdroworozsądkowy sposób, od lat walczy z marnowaniem żywności. Aby zmniejszyć skalę wyrzucania jedzenia, sieć handlowa współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności i wieloma lokalnymi organizacjami charytatywnymi, każdego dnia przekazując nadwyżki niesprzedanych produktów spożywczych z obowiązującym terminem ważności. Tegoroczne darowizny o łącznej wartości ok. 3 mln złotych trafiają do najbardziej potrzebujących.

Ponadto w ubiegłym roku sieć uruchomiła aplikację „Nie marnujemy żywności”, dając szansę jej użytkownikom na podjęcie realnej walki z marnowaniem żywności i bieżące sprawdzanie oferty z przecenionym asortymentem w Netto. Takie produkty dostępne są w sklepach Netto w specjalnych skrzynkach oznakowanych hasłem „Stop. Nie marnujemy żywności”.

#####

O Netto Polska

Netto to wywodząca się z Danii sieć handlowa, należąca do Salling Group. Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 roku w Szczecinie. Placówka od początku cieszyła się dużym zainteresowaniem – format dyskontowy stanowił w tym czasie nowość nie tylko w danym regionie, ale i na całym polskim rynku. Dzięki pojawieniu się sklepów Netto, klienci mogli nabyć towary dobrej jakości w niespotykanych dotąd niskich cenach. Obecnie, po 25-latach od rozpoczęcia działalności w Polsce, Netto posiada blisko 400 sklepów oraz trzy magazyny dystrybucyjne, dzięki czemu zajmuje trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Dzięki umowie zawartej z właścicielem sieci handlowej Tesco w czerwcu 2020 r., Netto przejmie całą polską działalność spółki, zwiększając swój stan posiadania o ok. 300 sklepów i dwa centra dystrybucji. Sieć oferuje swoim klientom asortyment, którego około 95 proc. stanowią produkty od krajowych dostawców. Od dwóch lat dyskonter realizuje swoją strategię rozwoju, wykorzystując nowoczesny koncept Netto 3.0. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

 

Przypisy