Naturalna woda mineralna w butelkach o pojemności 1,5 L to dziś jeden z najpopularniejszych formatów w portfolio marki. To zarazem największa dostępna pojemność Nałęczowianki – format często wybierany do spożycia w domu przez całe rodziny. Pierwszą propozycją marki w opakowaniu z wykorzystaniem rPET była Nałęczowianka w butelce 1 L – w 2019 wprowadzono tzw. format „on the go”, do zabrania ze sobą np. w celu uprawiania aktywności fizycznej.
Butelka, wykonana z udziałem tworzywa z recyklingu, wpisuje się w potrzeby konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na kwestie środowiskowe przy wyborze produktów. Nestlé Waters konsekwentnie zwiększa zastosowanie rPET w swoich opakowaniach: firma zobowiązała się, że do 2025 roku co najmniej 35% PET w butelkach w skali globalnej będzie pochodzić właśnie z recyklingu.
POLECAMY
Równocześnie Nałęczowianka ruszyła z kampanią „Uwierz w recykling”, obejmującą telewizję i digital. Główną rolę grają w niej właśnie butelki Nałęczowianki w 50% wykonane z rPET, które zastanawiają się, czym zostaną w kolejnym „wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może kolejną butelką. W ten sposób Nałęczowianka przekonuje konsumentów, że warto dawać butelkom PET szansę na drugie życie poprzez umieszczenie ich w odpowiednim, żółtym koszu.
Kampania jest jednym z elementów działań Nestlé Waters popularyzujących prawidłową segregację odpadów i ich recykling. Obejmują one także m.in. filmy pokazujące proces recyklingu krok po kroku oraz broszurę informacyjną pt. „Wszystko, co musisz wiedzieć o plastikowych butelkach PET”, wyjaśniającą m.in. pojęcie gospodarki o obiegu zamkniętym, wraz z omówieniem wszystkich etapów recyklingu. Materiały dostępne są tutaj: nestle.pl/butelki-pet-cenny-surowiec.
- Butelki PET to nie odpad, a cenny surowiec, który można w pełni przetworzyć i wykorzystać do kolejnej produkcji. Jednak aby tak się stało, konieczne jest wsparcie konsumentów, ponieważ pierwszy i niezbędny krok to wrzucenie przez nich opróżnionej butelki do żółtego kosza. – mówi Joanna Purzycka z Nestlé Waters Polska. – Dziękujemy wszystkim, którzy prawidłowo sortują odpady, a przez to wspólnie z nami rozwijają gospodarkę obiegu zamkniętego. Mamy nadzieję, że dzięki działaniom edukacyjnym, zachęcimy do tego kolejnych odbiorców.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
O Nestlé Waters
Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, Acqua Panna, Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.