Dołącz do czytelników
Brak wyników

Najczęstsze błędy popełniane przez zwolenniczki diet

Artykuł | 20 listopada 2014 |
113

W procesie nauki zdrowego żywienia i przejmowania kontroli nad swoim zdrowiem, występują fazy. Zazwyczaj mamy tendencję zastępowania naszych złych nawyków tymi mniej szkodliwymi, jednak wciąż nie najlepszymi.

Zawierzanie suplementom

Na drodze do lepszego zdrowia często zwracamy się w stronę suplementów i różnego typu nalewek, licząc na szybkie efekty. To prawda, substancje te zwiększają efektywność diety, zwłaszcza gdy są to produkty wysokiej jakości. Ale żadne z tych "lekarstw" nie dociera do źródła problemu. Ich głównym osiągnięciem jest maskowanie objawów, co pozwala nam dalej wieść nasz niezdrowy styl życia.

W końcu podstawę zdrowia budują spożywane pokarmy. Suplementy powinny być stosowane w celu uzupełnienia diety, a nie jej zastąpienia.

Zbyt dużo organicznego śmieciowego jedzenia

Tylko dlatego, że coś jest oznaczone jako organiczne, wegańskie lub naturalne, nie znaczy, że jest zdrowe. Ulepszone jedzenie, jedzenie paczkowane, tzw. przekąski powinny być znacznie ograniczone. Istnieje bezpośredni związek między zdrowiem i dobrym samopoczuciem, a wyeliminowaniem przetworzonej żywności.

Zbyt dużo jedzenia na mieście

Nawet najzdrowsze restauracje mogą oferować posiłki, które nie są dla ciebie dobre. Restauracja, z wielu powodów, nie może przygotować posiłków tak zdrowych, jak te które możesz mieć w domu.

Za dużo cukru

Zazwyczaj cukier jest ostatnią rzeczą, z której chce się zrezygnować. Sok z trzciny cukrowej, brązowy syrop ryżowy, nektar z agawy, i każdy inny naturalny środek słodzący, który przychodzi do głowy, za wyjątkiem stevii, łączy jedna cecha – są to cukry rafinowane. A cukry takie są pożywką dla wirusów, bakterii, grzybów Candida i innych oraz praktycznie wszystkich pasożytów, które nas dotyczą.

Zbyt dużo soków

Soki i koktajle podchodzą pod tą samą kategorię, co cukry. Gdy wyciskasz sok z owoców lub warzyw, tracisz wiele ich wartości odżywczych. Dotyczy to włókien, które pomagają spowolnić wchłanianie cukru. W efekcie próbując udoskonalić własne produkty, przekształcasz je w cukry proste.

Wnioski

Istnieje kilka dróg na skróty, i tyczy się to też zdrowia. Jednak wypracowanie sobie zdrowego stylu życia wymaga czasu, cierpliwości, poświęcenia i dyscypliny. Natomiast wszystkim można obiecać, że jest to inwestycja, która się opłaca.

źródło: ScienceNews.pl

Przypisy