Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

8 września 2014

Jogurt pomaga obniżyć ciśnienie krwi

168

Z najnowszych badań wynika, że najprostszym sposobem, aby utrzymać ciśnienie krwi na dobrym poziomie, jest spożywanie pokarmów bogatych w probiotyki, takich jak jogurt oraz kefir. Chociaż niekoniecznie jest to dobre rozwiązanie dla osób z problemami sercowymi - w wielu badaniach klinicznych wykazano, że te pokarmy obniżają ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, a także poziom cukru. W czasopiśmie Hypertension opublikowano przebieg przeprowadzonych badań. Wśród 550 uczestników, którzy wzięli probiotyk, średni poziom ciśnienia skurczowego spadł o 3,56 milimetów słupa rtęci (mm Hg), natomiast poziomy rozkurczowe spadły o 2,38 mm Hg. Ma to duże znaczenie, ponieważ wiele leków, które przynoszą podobne efekty mają różnorodne skutki uboczne, które nie występują podczas stosowania probiotyków. - Nie sądzę, że opinia publiczna wie, jak probiotyki mogą być korzystne dla zdrowia, na tym etapie - powiedział Jing Sun z Griffith University School of Medicine i Griffith Heart Institute w Queensland, Australia, główny autor badania. - Wyzwaniem dla nas jest przekonanie pacjentów i lekarzy do przyjmowania tych produktu na codzień. Na podstawie danych, przyjmowanie optymalnych lub większych ilości probiotyków dziennie przez co najmniej dwa miesiące, może przynieść ogromne korzyści, szczególnie w połączeniu z innymi działaniami, jak zdrowe odżywianie i regularne ćwiczenia. Innymi słowy, jogurt może być pomocny, ale ważne jest również, aby połączyć go z innymi zdrowymi nawykami stylu życia. Probiotyki to "żywność funkcjonalna", która może zapobiec zachorowaniu na choroby przewlekłe. Poza ich korzyściami dla serca, naukowcy doszli do wniosku, że probiotyki oferują korzyści zdrowotne poza podstawowym odżywianiem. Według Lori Hoolihan, badacz z Dairy Council of California w Irvine, probiotyki działają na wiele sposobów optymalizacji zdrowia i zapobiegania chorobom przewlekłym. Inne przydatne sposoby do obniżenia ciśnienia krwi przez naturalnie diety obejmują obniżenie spożycia węglowodanów i cukru, a obie te rzeczy przyczynia się do oporności na insulinę i zaburzeń metabolicznych. Zwiększenie dawki korzystnych składników mineralnych, takich jak potas, magnez i wapń, jak również zużywających zdrowe tłuszcze nasycone, takie jak masło, olej palmowy i olej kokosowy, są również pomocne. Ważne jest również, aby zwiększyć spożycie kwasów tłuszczowych omega-3, zarówno poprzez spożycie ryb i suplementacji olejów omega-3, lnu i konopi. Omega-3 wykazano w wielu badaniach w celu zmniejszenia skurczowego i rozkurczowego ciśnienia krwi. Ponadto redukują inne czynniki ryzyka związane z chorobami układu krążenia. Wierzymy, że probiotyki mogą pomóc obniżyć ciśnienie krwi poprzez inne pozytywne skutki dla zdrowia, w tym zwiększenie stężenia cholesterolu całkowitego, stężenia glukozy we krwi i oporności na insulinę, a także przyczynią się do regulowania systemu krwi, który reguluje ciśnienie i bilans płynów. źródło: ScienceNews.pl

POLECAMY

Przypisy