Odpowiedzi na te pytania nie udzielą statystyki, ale wymagania i potrzeby konsumentów, ponieważ to właśnie ich wybory zadecydują o tym, w jakim kierunku będzie zmierzać polskie sadownictwo.
Badania „Consumer Life” przeprowadzone przez firmę GFK wskazują, że Polacy na równi z konsumentami z Europy Zachodniej stają się wymagającymi i świadomymi klientami. Szukamy produktów o wysokiej jakości, spełniających indywidulane oczekiwania. Zwracamy uwagę na etykiety, poszukując w nich potwierdzenia tego, że wybrany produkt jest bezpieczny, wyjątkowy i wysokiej jakości. W ten sposób zakupy robi już 38% Polaków. Jabłka Grójeckie z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym (ChOG) w pełni wpisują się w ten trend.
POLECAMY
Chronione Oznaczenie Geograficzne to bardzo wyjątkowy certyfikat. Jest on nadawany przez Komisję Europejską i potwierdza wysoką jakość i unikalność produktu. Jabłka Grójeckie uzyskały go w 2011 roku. Co decyduje o ich jakości? Najważniejsza jest sama natura. Wyjątkowa gleba i specyficzny mikroklimat sprawia, że Jabłka Grójeckie mają o 5% większe wybarwienie i większą kwasowość niż te same odmiany jabłek rosnące w innych rejonach. Równie istotne jest doświadczenie i praca sadowników, a także rygorystyczne i wymagające procedury kontroli jakości oraz bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że nie każde jabłko z rejonu grójeckiego to Jabłko Grójeckie. Można je w łatwy sposób rozpoznać po charakterystycznym logo Chronionego Oznaczenia Geograficznego umieszczonego na każdym jabłku.
![]()
Jabłka Grójeckie są produkowane przez ludzi dla ludzi. Robią to wielopokoleniowe rodziny sadownicze. To przede wszystkim ich wiedza i doświadczenie sprawiają, że są one bezpieczne i najwyższej jakości. Jabłko Grójeckie idzie zawsze o krok dalej. Wspomniany wcześniej proces kontroli jakości rozpoczyna się już w sadzie i jest realizowany na każdym kolejny etapie, aż do pakowania jabłek i wysyłki do punktów sprzedaży. Co jeszcze ważniejsze sadownicy produkujący Jabłka Grójeckie starają się być jak najbliżej natury. Normą stają się biologiczne środki ochrony roślin, oszczędzanie wody, wykorzystanie komputerów i autonomicznych ciągników oraz dbanie o wszystkie owady zapylające, w tym pszczoły miodne i ich dzikie gatunki.
Każdy, nawet najlepszy produkt nie zaistnieje samoistnie w świadomości klientów. Jabłka Grójeckie pod względem bezpieczeństwa i jakości to ścisła europejska czołówka. O ile produkty z ChOG pochodzące z krajów Zachodniej Europy mają bardzo długą historię i są powszechnie rozpoznawalne na całym świecie, to w przypadku Jabłka Grójeckiego droga ta dopiero się rozpoczyna. Dzięki środkom europejskim uruchomiona została kampania reklamowa, która w bardzo wymierny sposób wzmocni pozycję rynkową i wizerunkową tego flagowego produktu polskiego sadownictwa. Być może jest również początek procesu ekspansji na rynki zagraniczne, dla których Chronione Oznaczenie Geograficzne jest cenione i znane od wielu już lat.
W globalnej wiosce, jaką stał się świat, nie możemy bazować jedynie na wielkości produkcji. Prawdopodobnie w tej konkurencji nie wygramy z Chinami czy Stanami Zjednoczonymi. Należy więc skupiać się na jakości i unikalności produktu. Dobrym przykładem może być rynek jabłek w krajach skandynawskich. W poszukiwaniu jabłek o odpowiedniej jakości, Skandynawowie sięgają aż do Nowej Zelandii. Dowodzi to tezy, że klienci na całym świecie, także w Polsce, stawiają na jakość. Mówiąc jakość – mówimy Jabłka Grójeckie z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym.