Dołącz do czytelników
Brak wyników

Newsy

3 lutego 2021

JAK PANDEMIA WPŁYNĘŁA NA ROZWÓJ BRANŻY SPOŻYWCZEJ. POLSKA MARKA ZDRADZA SWÓJ PRZEPIS NA SUKCES W DOBIE COVID-19.

59

Rok 2020 i pandemia zaskoczyła wielu przedsiębiorców. Zmiany na rynku i nowe nawyki żywieniowe Polaków przyniosły liczne niespodzianki, również w branży spożywczej. Choć mogłoby się wydawać, że Covid-19 postawił wyrok na mniejsze marki, firma Soligrano potraktowała go jako wyzwanie i osiągnęła sukces. Co stanowi o rozwoju firmy w tak trudnych okolicznościach?

Z początkiem pandemii wiele marek rozpoczęło walkę o przetrwanie, która zastąpiła plany na przewidywany rozwój i poprawę wyników. Producenci żywności doświadczyli w ubiegłym roku wielu zmian na rynku, które wiązały się nie tylko ze wzrostem kosztów surowców i możliwością ich transportu, ale także z zauważalną zmianą nawyków żywieniowych wśród Polaków. Soligrano, polska rodzinna marka, zajmująca się produkcją żywności zbożowej, zwiększyła swoją sprzedaż w roku 2020 o 51% względem poprzedniego. Zamiana kryzysu w sukces to między innymi wynik wnikliwej obserwacji nowych potrzeb konsumentów.

POLECAMY

„Za nami trudny i wymagający 2020 rok, rosnące ceny surowców oraz ograniczenia związane z jego pozyskiwaniem dotknęły również naszą firmę. Udało nam się skutecznie na to zareagować dobierając rozwiązania, które w dużej mierze wpłynęły na nasz sukces. Pandemia Covid-19 wzmocniła świadomość konsumentów dotyczącą zdrowego odżywiania, co obserwujemy po wynikach sprzedaży, zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym“ - mówi Agnieszka Wasiak, Dyrektor Sprzedaży Soligrano.

Ze względu na ograniczone dostawy produktów spożywczych m.in. z Chin, wielu Polaków zaczęło sięgać po produkty od lokalnych rolników i przedsiębiorców. Krajowe kasze, mąki i różnorodne zboża zastąpiły produkty importowane z odległych państw, zwiększając jednocześnie sprzedaż Soligrano w kilogramach aż o 122% względem roku 2019. Najlepszym okresem sprzedażowym okazała się pierwsza kwarantanna, podczas której Polacy ze względu na przymusowe przebywanie w domu, poświęcali więcej czasu na samodzielne przygotowywanie posiłków i zainteresowali się żywnością ekologiczną. Brak ruchu, obawa przed depresją spowodowaną stresem i brakiem zbilansowanej diety, zaowocowały większym zainteresowaniem żywnością niskoprzetworzoną i ze zdrowym składem. Największym powodzeniem w ofercie Soligrano cieszyły się ekspandowane zboża   z miodem, które z powodzeniem zastępowały w diecie Polaków niezdrowe, bogate  w cukry słodycze. Zainteresowanie produktami Soligrano z kategorii BIO w trakcie pandemii wzrosło o niemal 150%, a bezglutenowymi o 71%.

“W minionym roku naszym rynkiem numer 1 stała się Polska (blisko 44% sprzedaży). Pozostałe 56% to sprzedaż naszych produktów na 31 rynkach zagranicznych, wśród których blisko 97% to kraje UE. W tym roku wprowadzimy wiele nowych produktów, które ugruntują naszą mocną pozycję wśród producentów zdrowej i niskoprzetworzonej żywności. Nie zawiedliśmy naszych klientów i wspólnie z nimi zwiększaliśmy nasze wolumeny sprzedaży, w niektórych przypadkach nawet kilkunastokrotnie" – dodaje Agnieszka Wasiak, Dyrektor Sprzedaży Soligrano.

Wzrost sprzedaży produktów firmy Soligrano wzrósł na rynku polskim o 85%, z kolei na zagranicznym o 35% względem roku 2019. Ekologiczne produkty zbożowe cieszyły się największym powodzeniem wśród mieszkańców Warszawy, Łodzi, Wrocławia i Krakowa, gdzie można również zauważyć dominujący trend diety wegetariańskiej i wegańskiej oraz coraz większą popularność produktów pochodzenia roślinnego. Okazuje się, że pandemia sprzyja umocnieniu pozycji Soligrano zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Liczne utrudnienia związane z importem surowców z Chin, Indii i Ameryki Południowej, połączone ze wzrostem konsumpcji żywności niskoprzetworzonej, przełożyły się na znaczny wzrost sprzedaży marki i zacieśniły również współpracę z dotychczasowymi klientami. Pomimo trudności związanych z pandemią, Soligrano zrealizowało swój założony plan na 2020 r. Branża spożywcza przewiduje, że rok 2021 będzie równie wymagający, jednak widać już, że pojawiają się kolejne, innowacyjne pomysły na poradzenie sobie z kryzysem pandemii.

Przypisy