Dołącz do czytelników
Brak wyników

Newsy

24 czerwca 2021

Heura pozyskuje 16 milionów euro, aby przyspieszyć zmianę źródła pozyskiwania białka

35

Heura, śródziemnomorska marka mięsa roślinnego założona w 2017 roku przez aktywistów żywnościowych Marca Colomę i Bernata Añañosa, ogłosiła rundę inwestycyjną o wartości 16 milionów euro, której przewodzi Impact Fooding. Jest to runda inwestycyjna serii A. Barceloński start-up pracuje nad tym, aby na zawsze zmienić przyszłość globalnego systemu żywienia poprzez innowacyjne roślinne produkty.

Na początku tego miesiąca Heura zamknęła rundę crowdfundingową, udziałowe finansowanie społecznościowe, czyli formułę, która pozwalała na wejście znacznie większej liczby inwestorów. Można było zainwestować od 20 do około 50 000 euro. Wśród osób, które do tej pory zainwestowały w Heura znajdują się Oscar Pierre (współzałożyciel marki Glovo), Michiel Van Deursen (Capital V), Impact Fooding, Unovis, Lever VC, Green Monday oraz międzynarodowi piłkarze, tacy jak Chris Smalling, Sergi Roberto czy Cesc Fábregas.

POLECAMY

Współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Heura, Marc Coloma, powiedział: „Posiadanie inwestorów z misją, którzy ufają i wierzą w nasz cel, oznacza, że będziemy w stanie zwiększyć transformację białka i przyspieszyć zmiany, które chcemy zobaczyć na świecie. Nasz cel jest jasny, a teraz mamy moc, aby to osiągnąć.”

Podwyższenie kapitału zostanie przeznaczone na inwestycje w badania i rozwój w celu opracowania nowych produktów oraz na ekspansję na nowe rynki. Heura działa obecnie w 16 krajach, z silną obecnością w Hiszpanii i innych krajach europejskich. Niedawno pojawiła się również we Włoszech i Anglii, na jednych z najważniejszych rynków żywności w Europie. Od kwietnia Heura jest obecna także w Polsce. 

Heura rozbudowuje zespół badawczo-rozwojowy z myślą o tworzeniu nowych produktów, zwiększeniu ich różnorodności i jakości zgodnie ze standardami diety śródziemnomorskiej. Technolodzy żywności będą nadal pokonywać wyzwania stojące przed branżą, zapewniając, że tworzone produkty są zdrowsze i smaczniejsze od mięsa. W ubiegłym roku firma Heura opracowała odpowiednik tłuszczu wykonany z oliwy z oliwek extra virgin, który ma za zadanie naśladować tłuszcz zwierzęcy przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego profilu odżywczego.

Rozwój firmy Heura zbiega się z dynamicznie rozwijającym się sektorem żywności pochodzenia roślinnego, który do 2024 roku ma osiągnąć wartość 480,43 miliardów dolarów na całym świecie, według niedawnego raportu z badań BIS. W Wielkiej Brytanii sektor produktów roślinnych wzrósł o 40% w ciągu ostatnich pięciu lat, a do 2025 roku weganie i wegetarianie mają stanowić jedną czwartą brytyjskiej populacji.

Barceloński start-up zamknął rok 2020 z obrotem 8 milionów euro, trzy razy większym, niż rok wcześniej, będąc jednocześnie jedną z najszybciej rozwijających się firm w europejskim ekosystemie opartym na roślinach. Pomimo kryzysu wywołanego globalną pandemią koronawirusa, w ostatnim kwartale 2020 roku Heura osiągnęła wzrost i taki sam wynik, jak w całym 2019 roku.

Heura to grupa aktywistów, którzy pracują nad tym, aby na zawsze zmienić przyszłość globalnego systemu żywienia poprzez innowacyjne roślinne produkty. W 2020 roku Heura:

zaoszczędziła ponad 3 000 milionów litrów wody - co odpowiada 50 milionom pryszniców lub 1 232 basenom olimpijskim

zredukowała ponad 6,7 mln kg CO2 - co odpowiada przejechaniu samochodem ponad 27 mln km lub okrążeniu Ziemi prawie 700 razy

zachowała życie ponad 400,000 zwierząt!

#####

INFORMACJE:

Heura została założona przez aktywistów jedzeniowych: Marca Colomę i Bernata Añañosa w kwietniu 2017 roku w Barcelonie.

Heura jest w 100% roślinnym start-up’em, którego misją jest tworzenie rozwiązań sprawiających, że obecny system żywnościowy staje się przestarzały. Firma przyspiesza przejście konsumentów do świata żywienia, w którym zwierzęta nie będą wykorzystywane do produkcji białka.

Śródziemnomorskie korzenie Heury znajduje odzwierciedlenie w jej produktach: czysta etykieta, wysokie wartości odżywcze i smak.

Heura jest obecna w 4,000 punktów sprzedaży w 16 krajach na całym świecie: Hiszpania, Andora, Portugalia, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Belgia, Włochy, Polska, Singapur, Hong Kong, Wietnam, Malezja, Egipt, Kanada i Chile.

Strona internetowa: https://www.heurafoods.com/

Instagram: @heurafoods.pl

Przypisy