Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

21 lutego 2014

Diety ketogeniczne zmniejszają stany zapalne i usprawniają działanie mózgu

0 55
Jak pokazały badania, diety ketogeniczne zmniejszają stany zapalne, poprawiają przemianę materii oraz usprawniają działanie mózgu. Naturalna ketoza jest niesamowitym stanem fizjologicznym, który może być zmierzony, wznawiany lub podtrzymywany dla zachowania wspaniałej kondycji zdrowotnej. Wiele osób nie wie, jak z powodzeniem wejść i utrzymać stan ketozy, czyli proces, w którym dochodzi do spalania tłuszczów przy znacznym niedoborze glukozy we krwi. Jak tworzone i mierzone są ketony Ciało posiada dwa główne źródła energii, spalanie glukozy lub ciał ketonowych. U większości ludzi spalana jest glukoza głównie dlatego, że do ich organizmów jest stale dostarczana w postaci cukrów, białek lub skrobi. Gdy ktoś pości, bądź przechodzi na dietę niskowęglowodanową i wysokotłuszczową, przenosi swoje źródło energii na komórki tłuszczowe. Kwasy tłuszczowe w szczególności dzielą się na ciała ketonowe. Istnieją trzy sposoby pomiaru tworzonych w organizmie ciał ketonowych: poprzez wydychane powietrze, mocz i krew. Plan odżywiania ketogenicznego Ciało magazynuje białko, jako tkankę mięśniową i węglowodany w postaci glikogenu. Podczas ketozy ciało głównie spala kwasy tłuszczowe w postaci ketozy i zachowuje rezerwy białka i glikogenu. Stwarza to stan fizjologiczny przystosowania tłuszczu, w którym ciało spala jego zapasy. Wynikiem tej adaptacji jest beztłuszczowa masa ciała, lepsze funkcjonowanie mózgu, ogólne uczucie sytości, uczucie energii oraz poprawa jakości snu. Stajesz się zaadaptowany do tłuszczów, budując swoje posiłki wokół dobrych ich źródeł, takich jak: awokado, olej kokosowy, oliwa z oliwek, nasiona oraz podroby. Ten plan odżywiania zawiera źródła dobrych tłuszczów, stanowiące jednocześnie 60-80% dostarczanych kalorii. Białko stanowi 10-25% kalorii w oparciu o zróżnicowane wymagania fizyczne każdego człowieka. Ktoś, kto wykorzystuje je bardziej intensywnie, musi otrzymywać około 20-25% kalorii z białka, podczas gdy osoba prowadząca siedzący tryb życia, powinna dostarczać organizmowi 10-15% kalorii pochodzących z białka. Węglowodany stanowią około 10-15% wszystkich kalorii. Ewa Panasiuk źródło: ScienceNews.pl

Przypisy