Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

17 lipca 2014

Czysta etykieta czyli produkt pod lupą

178

Współczesny rynek spożywczy rozwija się bardzo dynamicznie, a jednocześnie rosną wymagania konsumentów, którzy oczekują produktów wysokiej jakości i naturalności. Chcą też wiedzieć, z czego powstaje produkt, który wkładają do koszyka.

POLECAMY

Nowoczesny, dbający o siebie konsument chętnie sięga po żywność naturalną, w jak najmniejszym stopniu przetworzoną. Oczekuje, że informacja o składzie produktu będzie podana na opakowaniu w czytelnej, przejrzystej formie. W odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów zrodziła się idea Czystej Etykiety (Clean Label), będącej swoistym komunikatem odnoszącym się do czystości i rzetelności produktów. Marki przestawiające się Czystą Etykietą deklarują pełną transparentność składników, z których powstał ich produkt oraz zminimalizowany skład, zawierający tylko to, co konieczne.

Czysta Etykieta stanowi szlachetną wizytówkę producenta, który liczy się z wymaganiami konsumentów zniechęconych żywnością wysoko przetworzoną i oczekujących prawdziwej, nie tylko reklamowanej, naturalności produktów.

Wiodące na polskim rynku marki podkreślają maślany smak swoich wyrobów lub zredukowany poziom cholesterolu, zaś pozostali producenci konkurują ze sobą pod względem ceny „odchudzając” receptury i redukując zawartość tłuszczów roślinnych. W kategorii margaryn obecnych na polskim rynku trudno było dotychczas znaleźć markę, która odwoływałaby się do naturalności, wykorzystywałaby pozytywny wizerunek i wartości składników roślinnych, byłaby szczera i dumna ze swojego pochodzenia, manifestując te walory za pośrednictwem Czystej Etykiety. Nowością w tym sektorze jest marka Naturima.

Naturima to innowacja w swojej kategorii, jest bowiem pierwszym produktem Czystej Etykiety. Składa się z 82 proc. olejów i tłuszczów roślinnych, wśród których olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia to 45 proc. W Naturimie nie ma konserwantów, sztucznych barwników ani syntetycznych aromatów – jest ona zatem takim produktem, jakiego oczekują konsumenci ceniący naturalność i proste receptury. Skład produktowy Naturimy jest rzetelnie opisany na etykiecie, której przejrzysta i czytelna forma jest godnym naśladowania wzorem Czystej Etykiety.

Przypisy