Dołącz do czytelników
Brak wyników

Newsy

10 maja 2021

„Buntownicy z powodu”
Hiszpańska marka Heura już w Polsce

35

Dieta ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, ale to co jemy, wpływa na środowisko, najczęściej destrukcyjnie. Wiedząc jak ważne dla ochrony planety jest ograniczenie spożycia produktów odzwierzęcych, hiszpańscy aktywiści żywieniowi Marc Coloma i Bernat Añaños postanowili działać. Chcąc przyśpieszyć zmianę systemu żywienia na bardziej zrównoważony, szacujący dobrostan zwierząt i w mniejszym zakresie wykorzystujący zasoby planety, stworzyli markę mięsa roślinnego Heura, której produkty są już dostępne w Polsce.

Globalny trend ograniczenia spożycia mięsa rośnie w siłę, na co wpływ ma też kryzys zdrowotny spowodowany koronawirusem. Coraz więcej osób wybiera dietę wegańską, wegetariańską lub ogranicza mięso kierując się nie tylko zdrowiem, ale też troską o planetę. Na rzecz przyspieszenia zmiany systemu żywienia, na bardziej zrównoważony, działają też aktywiści, tacy jak Marc Coloma i Bernat Añaños, którzy w kwietniu 2017 roku stworzyli markę mięsa roślinnego Heura.

POLECAMY

Twórcy i cały team Heura mówią o sobie „buntownicy z powodu”, bo Heura to coś więcej, niż produkty, to ruch społeczny działający na rzecz ograniczenia zużycia zasobów naturalnych i przyśpieszenia roślinnej rewolucji.

„Budujemy świadomość tego, jakie są koszty masowych hodowli zwierząt dla ludzi i środowiska naturalnego. Pokazujemy, że jest alternatywa w postaci produktów roślinnych. Dajemy ludziom siłę do zmian, które pozytywnie wpływają na zdrowie i planetę” mówi Bernat Añaños, współzałożyciel i Chief Social Movement Officer marki Heura.

Marc Coloma, CEO i współzałożyciel marki Heura, podkreśla: „Zmiana diety na roślinną daje realne korzyści: chroni zwierzęta, zmniejsza emisję CO2 i ogranicza zużycie wody. Naszym celem jest zastąpienie białka zwierzęcego białkiem roślinnym. Heura to nie substytut mięsa, ale jego następca.”

Mięso roślinne Heura zostało stworzone w duchu diety śródziemnomorskiej, która jest jedną z najzdrowszych na świecie. Produkty Heura mają wysokie wartości odżywcze, czystą etykietę, są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Jako pierwsze i jedyne w swoim segmencie zawierają oliwę z oliwek extra virgin. Marka dba, by wszystkie surowce pochodziły ze sprawdzonych źródeł. Wykorzystywane w produkcji soja i groszek pochodzą ze zrównoważonych upraw, rośliny są wolne od GMO. Produkty Heura mają niską zawartość soli i tłuszczu, są bezglutenowe, niskokaloryczne, bogate w białko, błonnik i żelazo. Dzięki smakowi i strukturze mięso roślinne Heura trudno odróżnić od mięsa zwierzęcego.

Przykład Heury pokazuje, że firmy w rzeczywisty sposób zaangażowane społecznie są doceniane przez odbiorców. Start-up Colomy i Añaños zaledwie w kilka lat z lokalnej inicjatywy stał się międzynarodową firmą obecną w 16 krajach: Hiszpanii, Andorze, Portugalii, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Włoszech, Singapurze, Hongkongu, Wietnamie, Malezji, Egipcie, Kanadzie i Chile, a od teraz także w Polsce.

Produkty marki: Heura Burger wegański (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański klasyczny (cena sugerowana 14,99), Heura Kurczak wegański śródziemnomorski (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański kawałki (cena sugerowana 14,99 zł) są dostępne we Frisco, Auchan, Organic Farma Zdrowia i wybranych sklepach w całym kraju.

Przypisy