Rzecz wyjaśnia Pani Hanna Juszczyk kierująca marką Vitally Food:
„Wprawdzie marka Bourbon jest znana jako napój witalny, a nawet niezwykły (przekładając nazwę na język polski), ale w wypadku naszych produktów chodzi o prawdziwą wanilię, przyprawę pochodzącą z Madagaskaru. Nazwa tych niezwykle pachnących lasek jest historycznie związana z wyspą Bourbon (terytorium zamorskie Francji), gdzie ponoć przypadkowo nastąpiło sztuczne zapylenie kwiatów, i dzięki temu plantacje tej storczykowatej rośliny powstały także w wielu innych miejscach. Zastosowaliśmy tę przyprawę w połączeniu z cukrem tak chętnie wykorzystywaną do wypieków i deserów w każdym domu.
POLECAMY
Ideą i filozofią marki Vitally Food jest wprowadzenie na rynek wyrobów mających najprostszy skład, z wykorzystaniem surowców naturalnych i bezpiecznych dla konsumenta. Aby klient miał pewność, że tak jest, uzyskaliśmy certyfikat BIO na nasze produkty. Jesteśmy członkiem Stowarzyszenia „Polska Ekologia”. Staramy się, aby linia produktów BIO była również odpowiednia dla wegan i wegetarian. Nie dodajemy cukru – wybór co do jego zastosowania pozostawiamy konsumentom.”
Zmiana stylu życia Polaków, szybsze tempo i większe przeciążenie pracą wywołują popyt na dania gotowe, dlatego analitycy firm badawczych prognozują pomyślny rozwój tego sektora rynku spożywczego. Odnotowują, że przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów rośnie nacisk na wygodę w przyrządzaniu posiłków.
Pod marką Vitally Food znajdujemy produkty potrzebne do ułożenia całodniowego menu. Na śniadanie do smarowania pieczywa są gotowe pasty z ziaren słonecznika z różnymi dodatkami ( uwaga: mogą też być bazą do zrobienia sosów). Na obiad znajdzie się aż siedem smaków burgerów od jaglano-warzywnych do przypominających smak mięsa burgerów roślinnych stworzonych przy wykorzystaniu białek z grochu.
Burgerowe połączenie buraków mających doskonale wartości odżywcze z cenioną kaszą jaglaną doskonale wypadło w Vegeteście. Na szczególną pochwałę zasłużył wybór właśnie buraczanej skarbnicy zdrowia.
A na kolację można zaserwować pyszne pasztety jaglano-warzywne w trzech smakach. Przygotowane tylko z warzyw, z dodatkiem różnych kasz i aromatycznych przypraw sprawiają, że nie tylko wegetarianie, ale nawet mięsożercy się nimi zajadają. Do tego dochodzą gotowe komponenty do błyskawicznego usmażenia naleśników lub gofrów oraz liczna rodzina deserów w proszku: budyniów i kisieli z dodatkiem liofilizowanych owoców . I to konsumenci cenią.
Z zapowiadanych nowości pojawią się oczekiwane przez rynek galaretki agarowe. Agar to naturalna substancja pochodząca z alg, mająca wiele cennych minerałów i mikroelementów. Jej roślinne pochodzenie daje przepustkę na stoły wegan i wegetarian. Do handlu trafią również mieszanki do pieczenia muffinek, kompozycje zawierające bezglutenowe mąki – gryczaną i kokosową.
Podejście klientów do kupowania ekologicznego jedzenia zostało zbadane przez warszawski Mobile Institute, a wyniki umieszczone w poruszającym i dogłębnym raporcie „Green Generation” ( który został opublikowany w styczniu 2020 r.). I okazało się, że jedna piąta badanych deklaruje kupowanie żywności ekologicznej lub fair trade. „Tak” odpowiedziały głównie kobiety (31%) oraz mieszkańcy najmniejszych miast (33%). Częściej żywność ekologiczną wybierają także rodzice (47%). A co zachęca do EKO zakupów? Głównym argumentem jest opinia o bezpiecznej żywności (41%). Na drugim miejscu znalazła się świadomość dbania o środowisko naturalne (34%).
„Uważnie obserwujemy styl życia Polaków – komentuje Pani Hanna Juszczyk – trendy rynkowe, wybory konsumentów, zainteresowanie na targach żywności i aktywnie reagujemy na powstające potrzeby. Zauważyliśmy, że wiele osób chce urozmaicić swoją dietę, wprowadzając do niej więcej różnorodnych produktów. Dało nam to impuls do stworzenia linii VITALLY FOOD. Pozwoliło nam to dostrzec potrzeby zupełnie nowej grupy konsumentów, dla której dotychczas nie mieliśmy żadnej propozycji – to osoby na diecie bezmięsnej. Nowe produkty zawierają wyłącznie warzywa oraz składniki roślinne (kasze, pestki, nasiona, owoce) i naturalne przyprawy. Jest to propozycja dla osób, które chcą w prosty i wygodny sposób wzbogacić swój codzienny jadłospis produktami roślinnymi.”
Raj dla wegan i wegetarian, dla których coraz bardziej istotną wartością staje się zbilansowana dieta i zdrowy tryb życia.
===========================================================================================
Stowarzyszenie „Polska Ekologia” wchodzi w rok 2020 z przedsięwzięciami promowania polskiej żywności wysokiej jakości, a jako zbiorowy przedstawiciel polskiego sektora BIO żywności, podjęło się zadania promowania unijnej żywności ekologicznej w Stanach Zjednoczonych i Indonezji, Singapurze, Tajlandii oraz Wietnamie. To olbrzymie rynki (w sumie liczba ludności ok. 767 mln osób), gdzie procent klientów szukających żywności w jakości EKO stale rośnie. Realizacja przedsięwzięcia odbywa się wspólnie z włoskim zrzeszeniem producentów ekologicznych BioAgriCoop i obejmuje 3 letnie działania pod tytułem „Organicity. Taste the wellness of EU organic food“, co w wolnym tłumaczeniu da się ująć jako zachętę do posmakowania „wellness” europejskiej żywności ekologicznej.
Starania obu organizacji obejmują rozpowszechnianie wiedzy o wysokiej jakości produktów EKO, o wymogach produkcyjnych, a następnie o systemach wspólnotowej certyfikacji i o znaczeniu unijnego logo ekologicznego, zwanego u nas zielonym listkiem z gwiazdkami. Celem jest zwiększenie konkurencyjności i konsumpcji produktów rolniczych UE, w czym pomocne są targi branżowe, seminaria, wykłady, spotkania B2B, warsztaty, prezentacja i degustacja w supermarketach, i już w Polsce - organizowanie tygodniowych studyjnych wizyt tamtejszych kupców. A do tego przewidziane jest popularyzowanie owych działań na wspólnej stronie internetowej, reklama i publikacje w magazynach branżowych.
Omawiane przedsięwzięcia skierowane są do konsumentów, importerów, dystrybutorów i restauratorów.
Wieloletnie doświadczenie Stowarzyszenia „Polska Ekologia“ i jego partnera w promowaniu i rozpowszechnianiu wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego, jak również w realizacji przedsięwzięć promocyjnych w krajach trzecich, daje gwarancję powodzenia.
W Polsce przez 13 lat istnienia krok po kroku ekologiczna organizacja zdołała przeprowadzić setki warsztatów kulinarnych, spotkań konsumenckich i wystąpień na imprezach targowych międzynarodowych i krajowych. Wszystko wskazuje na to, że z dobrym skutkiem, albowiem rośnie fala zainteresowania żywnością ekologiczną.
Prezesem dynamicznego Stowarzyszenia jest Paweł Krajmas, doświadczony organizator i dyplomowany arcymistrz masarstwa, autorytet w zakresie produkcji żywności ekologicznej, nagradzany i znany społecznik na Podkarpaciu.
O żywotne sprawy Stowarzyszenia od początku jego istnienia dba Jolanta Lyska dyrektor generalny, dobry duch całego ugrupowania.
Ekologiczne metody produkcji żywności przyczyniają się do ochrony zdrowia społeczeństwa, pozwalają zachować bioróżnorodność środowiska, zgodnie z hasłem: Euroliść symbolem najwyższej jakości produktu.