Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

17 czerwca 2019

Barilla prezentuje swój „Przepis na dobre życie”

257

Podstawowym celem marki jest promowanie wartości diety śródziemnomorskiej w połączeniu z włoskim stylem życia i najnowszymi osiągnięciami badań naukowych na temat zbilansowanego żywienia.  Dążąc do wprowadzenia tego celu w życie, marka Barilla podjęła współpracę z najlepszymi szefami kuchni i specjalistami ds. żywienia, na przykład z szefem kuchni Davidem Oldanim z Włoch, Pietro Leemannem ze Szwajcarii oraz z instytutem Future Food Institute[1], by opracować przepisy, które będą wspierać budowanie pozytywnego, zrównoważonego i racjonalnego podejścia do żywności. Przepisy te podzielono na trzy sfery: wybierz, gotuj i ciesz się:

POLECAMY

WYBIERZ: Co zrobić, aby lepiej wybierać produkty?

  1. Równowaga: Jedzenie to sztuka zachowania umiaru. Niech każdy składnik zostanie właściwie wyeksponowany.
  2. Szacunek: Płaćmy uczciwą cenę na produkty wysokiej jakości, które zostały wytworzone w sposób zrównoważony.
  3. Umiar: Żywność jest cenna i nie należy jej marnować. 

GOTUJ: Co zrobić, aby lepiej przygotowywać posiłki?

  1. Przyjemność: Niech każdy posiłek będzie doświadczeniem dla wszystkich zmysłów.
  2. Dzielenie się: Tajemnicą dobrego jedzenia jest dzielenie się nim! Gotuj i ciesz się gotowaniem z innymi jak najczęściej. 
  3. Harmonia: Gotowanie jest jak sztuka. Łącząc składniki, daj się powieźć swym zmysłom.

CIESZ SIĘ: Co zrobić, aby jedzenie lepiej smakowało?

  1. Prostota: Pamiętaj o uroku i smaku prostych składników i przepisów.
  2. Odkrywanie: Eksperymentuj i odkrywaj przepisy, które są pyszne i pięknie wyglądają.
  3. Wolność: Odkrywaj, poznawaj i ucz się smaków.
     

Kampania Przepis na dobre życie jest kierowana do wszystkich, którzy chcą inaczej, bardziej pozytywnie patrzeć na pożywienie.  Aby ta zmiana była trwała, Barilla skupia się przede wszystkim na studentach. Specjalnie dla nich Barilla przedstawia przepis na proste danie, które reprezentują filozofię marki:

  • Podstawę wyżywienia stanowią wszelkiego rodzaju produkty zbożowe, szczególnie te z pełnego ziarna. Bardzo popularnym i uniwersalnym produktem jest makaron - łatwy w przygotowaniu i idealny do wielu różnych potraw.  Jest również źródłem węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym.
  • Drugim najważniejszym składnikiem dań są wszelkiego rodzaju rośliny - warzywa, rośliny strączkowe i nasiona.  Są one istotnym elementem zbilansowanej diety, a jednocześnie są szczególnie przyjazne dla środowiska.
  • Wybór trzeciego składnika diety, zależy od upodobań: ryby, mięso, produkty mleczne, oleje, przyprawy i inne - ale należy używać ich z umiarem i w sposób jak najbardziej zrównoważony.

Podczas Insieme Day w Berlinie, uznany szef kuchni Holger Stromberg, Marianus von Hörsten, zwycięzca nagrody Global Young Chefs Award z 2017 r, oraz Felicitas Then, zwycięzca „The Taste” z 2013 r. zaprezentowali, jak taki podstawowy przepis wygląda w praktyce. W obecności ponad 150 gości, szefowie przygotowali próbki swych interpretacji Przepisu na dobre życie. „Chcę pomóc Barilla wzbudzić wśród młodych ludzi zainteresowanie dobrym jedzeniem i poszanowaniem dla składników”, wyjaśnił Holger Stromberg.  „Kierując się prezentowanymi zasadami, każdy może ocenić, czy faktycznie jego podejście do żywności jest pozytywne i zrównoważone.”

Aby przedstawić nową filozofię żywienia młodemu pokoleniu, Barilla nawiązała współpracę z IFE - Instytutem ds. Psychologii Żywienia,  towarzystwem the CookUOS[2] oraz lokalnym biurem obsługi studentów. W tym roku lekcje gotowania przygotowane we współpracy z instytutem the Future Food Institute oraz IFE - Instytutem ds. Psychologii Żywienia zostaną przeprowadzone na wielu niemieckich uczelniach, aby zaprezentować studentom Przepis na dobrze życie.   Ponadto zaplanowane są również „zestawy powitalne” dla studentów pierwszego roku oraz tygodnie tematyczne w stołówkach na uczelniach, by wprowadzić studentów w świat żywienia.  „Barilla chce sprawić, by pewnego dnia, każdy mógł powiedzieć: To co jem jest dla mnie dobre, jest smaczne i przyjazne dla naszej planety”, powiedział Claus Butterwegge, Prezes Barilla w Europie Środkowej.

W ramach bezpłatnych lekcji gotowania, które zostaną przeprowadzone w Niemczech w 2019 i 2020 roku, studenci nauczą się, jak kreatywnie, ciekawie, w sposób zrównoważony i rozsądnie korzystać z żywności, oraz jak odnaleźć własny śródziemnomorski styl życia.  „Naszym celem nie jest jedynie inspirowanie młodych konsumentów”, podkreśla Claus Butterwegge. „W tej filozofii odzwierciedlamy to, w co wierzymy w Barilla. Wszystkie nasze działania wynikają z naszych przekonań, bo wierzymy, że jest to kluczem do dobrego życia.”

O Grupie Barilla

Barilla jest rodzinną firmą, nienotowaną na giełdzie, kierowaną przez braci Guido, Luca i Paolo Barilla.   Firmę założył ich pradziadek, Pietro Barilla, który w 1877 r. w Parmie otworzył piekarnię. Obecnie Barilla słynie we Włoszech i na całym świecie z doskonałych produktów spożywczych.   Poprzez swoje marki  – Barilla, Mulino Bianco, Pan di Stelle, Gran Cereale, Harrys, Pavesi, Wasa, Filiz, Yemina i Vesta, Misko, Voiello i Cucina Barilla – firma promuje pyszną, radosną i zdrową dietę, inspirowaną dietą śródziemnomorską i włoskim stylem życia. 

Kiedy Pietro otwierał swój sklep ponad 140 lat temu, jego najważniejszym celem było przygotowywanie dobrego jedzenia.  Dziś zasada ta przyświeca wszelkim działaniom biznesowym Barilla:  „Dobre dla Ciebie, dobre dla Planety” („Good for You, Good for the Planet”) - ten slogan wyraża codzienne zaangażowanie ponad 8.000 ludzi, którzy pracują w spółce, oraz uczestników łańcucha dostaw, którzy dzielą z firmą jej wartości i dbałość o jakość.

„Dobre dla Ciebie” oznacza stałe udoskonalanie oferty produktów oraz zachęcanie do prowadzenia zdrowego stylu życia, a także ułatwianie ludziom dostępu do żywności.  

„Dobre dla Planety” oznacza promowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw, a także redukcję emisji CO2 i zużycia wody.

 

[1] Instytut the Future Food Institute jest włoską organizacją non-profit, zajmującą się innowacjami i budowaniem współpracy w obszarze odżywiania i żywności:

[2] Osnabrück Association for the Promotion of Research and Education in the Fields of Health, Nutrition, Consumer and Environmental Education

Przypisy