Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

20 sierpnia 2018

Woda – jaki rodzaj wybrać w upalne dni?

165

 

POLECAMY

W sprzedaży dostępne są różnorodne wody butelkowane, które dzielimy wg stopnia mineralizacji, czyli ogólnej zawartości składników mineralnych:

  • bardzo niskozmineralizowane: < 50 mg/l
  • nisko zmineralizowane: > 50 – 500 mg/l
  • średnio zmineralizowane: > 500 – 1500 mg/l
  • wysoko zmineralizowane: > 1500 mg/l

 

Warto pamiętać, że najlepszą wodą do codziennego picia, bez ograniczeń dotyczących wieku i stanu zdrowia, jest woda źródlana niskozmineralizowana. Zawiera ona bowiem bardzo ograniczone ilości składników, które powinny być limitowane przez niektóre osoby w codziennej diecie, takich jak: chlorki, sód, potas, siarczany, fluorki oraz jodki. Dlatego lekarze zalecają kobietom w ciąży, matkom karmiącym, osobom w podeszłym wieku oraz pacjentom z zaburzeniami układu odpornościowego, nerek i nadciśnieniem, a także dzieciom – właśnie picie wody źródlanej niskozmineralizowanej.

W upalne dni, gdy utrata elektrolitów, jaka następuje z wydzielającym się potem, jest znacznie większa, dorosłe osoby zdrowe mogą spożywać również wodę wysoko zmineralizowaną. Przy czym należy pamiętać, że woda jest w tym wypadku znaczącym źródłem składników mineralnych w diecie, dlatego warto przeczytać na opakowaniu, jakich elektrolitów i w jakiej ilości nam ona dostarczy.

Materiał ze strony Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej IŻŻ:

//ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/przed-wakacjami-----co-warto-wiedziec-

 

Przypisy