Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

28 stycznia 2022

Jak wytrwać w noworocznych postanowieniach?

0 259

Początek roku to czas głębokich refleksji, podsumowań, a co najważniejsze podejmowania postanowień noworocznych. Przełomowa data w kalendarzu napawa optymizmem, dodaje sił oraz motywacji do zmiany złych nawyków. Jednak, żeby być usatysfakcjonowanym z realizacji celów oraz nie stracić zapału, warto podejść do planowania realistycznie. Jak wybrać postanowienia, by wytrwać w nich jak najdłużej?

 

Droga do sukcesu bywa wyboista. Zdarza się, że wprowadzamy zmiany w życie, ale po jakimś czasie słabnie nasza motywacja i zaczynamy szukać wymówek. Często dzieje się tak dlatego, że stawiamy przed sobą zbyt wiele ambitnych celów chcąc przeprowadzić całkowitą rewolucję. Postarajmy się wprowadzać zmiany stopniowo. Jeden mały krok czy jeden dobry nawyk są w stanie uruchomić ciąg pozytywnych zmian w innych obszarach.

Konkretne i realne cele

Im więcej postawimy przed sobą celów, tym trudniej będzie je wszystkie zrealizować. Na początek wyznaczmy sobie parę konkretnych postanowień na nowy rok. Zamiast ogólnych stwierdzeń typu „Chcę się zdrowo odżywiać” doprecyzujmy nasz cel i zastanówmy się, w jaki sposób go osiągniemy. Pozwoli nam to efektywniej realizować plan i śledzić postępy.

Przykładowo, jeśli postanowimy, że w nowym roku będziemy wybierać produkty nieprzetworzone oraz ograniczać ilość białka zwierzęcego na rzecz roślinnego, przed każdą wizytą w sklepie sporządźmy listę zakupów i pamiętajmy o czytaniu składów produktów. Unikniemy dzięki temu wysokoprzetworzonej żywności z dużą zawartością niezdrowych tłuszczów, cukrów czy soli. Wprowadzając do naszej diety więcej warzyw (w tym roślin strączkowych), nasion, orzechów, a także dzięki dodatkowej suplementacji zwiększymy ilości białka pochodzenia roślinnego w diecie. Napój proteinowy marki Herbalife Nutrition Protein drink mix Wegański, oprócz wysokiej zawartości białka roślinnego zawiera również 22 witaminy i składniki mineralne, w tym wapń oraz witaminy B12 i D.

Będzie on idealnym uzupełnieniem zbilansowanej i zróżnicowanej diety, zwłaszcza w połączeniu ze zdrowym, aktywnym trybem życia.

Szukaj nowych rozwiązań

Czasem, by nie stracić motywacji, warto zastanowić się, co można zmienić, aby osiągnąć swój cel. „Zacznę pić więcej wody!” – to jedno z najczęstszych postanowień noworocznych. Powszechnie jednak wiadomo, że łatwiej jest coś powiedzieć, niż zrobić, zwłaszcza że zalecane minimalne dzienne spożycie płynów to 2l dla kobiet i 3l dla mężczyzn.[1] Jeśli sama woda mineralna nie kusi nas smakiem i potrzebujemy urozmaicenia, warto otworzyć się na nowe rozwiązania i zastosować dodatki takie jak na przykład sok z cytryny lub Koncentrat aloesowo-ziołowy marki Herbalife Nutrition o smaku mango, który nie zawiera cukru i jest niskokaloryczny. Po wymieszaniu z wodą działa orzeźwiająco i ma pyszny tropikalny smak, który może pomóc osiągnąć nasz cel dotyczący dziennego spożycia płynów.

Zadbaj o odporność i dobre samopoczucie

Gdy czujemy się osłabieni i mamy wrażenie, że lada moment dopadnie nas infekcja zazwyczaj maleje nasza motywacja i łatwiej sobie odpuszczamy postanowienia. Aby temu zapobiec warto zadbać o siebie i wzmocnić swoją odporność zaczynając od zdrowego organizmu. Pomoże nam w tym zróżnicowana i zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja. Nasz układ pokarmowy zamieszkują biliony żywych bakterii[2], które uczestniczą między innymi w trawieniu i przyswajaniu składników odżywczych z pożywienia[3] oraz regulowaniu układu odpornościowego[4]. Wywierają także pozytywny wpływ na ogólny stan zdrowia i nasze samopoczucie. Suplement diety Microbiotic Max* zawiera aż 2 miliardy żywych probiotycznych bakterii szczepów Bifidobacterium lactis i Lactobacillus helveticus oraz wyjątkowy błonnik prebiotyczny Bimuno®. Pamiętajmy także o odpoczynku, relaksie i wysypianiu się. Jeżeli jednak czujemy, że energia wróci dopiero wiosną, dajmy sobie czas, by zregenerować siły.  

Produkty Herbalife Nutrition dostępne są u Niezależnych Dystrybutorów Herbalife Nutrition.

*Suplementy diety są uzupełnieniem i nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety.

#  #  #

O Herbalife Nutrition

Herbalife Nutrition to międzynarodowa firma z branży odżywiania, marka nr 1 na świecie wśród produktów do kontroli masy ciała i wellbeing*, której celem jest zapewnienie dostępu do spersonalizowanego żywienia milionom ludzi na całym świecie. Od 1980 roku firma realizuje swoją misję – wspieranie zmiany stylu życia za sprawą wartościowych produktów i programów służących lepszemu odżywianiu. Wraz z naszymi Niezależnymi Partnerami z pełnym oddaniem oferujemy rozwiązania dla problemów związanych ze złym odżywianiem, wsparcie w walce z nadmierną masą ciała, starzeniem się populacji, rosnącymi kosztami opieki zdrowotnej oraz proponujemy możliwości stanowiące odpowiedź na wzrost zainteresowania prowadzeniem własnego biznesu. Herbalife Nutrition zapewnia naukowo opracowywane produkty wysokiej jakości oraz indywidualne wsparcie ze strony Niezależnych Partnerów Herbalife Nutrition, a także przynależność do wspólnoty, której członkowie inspirują się wzajemnie do prowadzenia zdrowszego, bardziej aktywnego stylu życia.

Produkty Herbalife Nutrition z kategorii odżywiania ukierunkowanego, kontroli masy ciała, sportu i fitness oraz kosmetyki pielęgnacyjne są dostępne wyłącznie u Niezależnych Partnerów Herbalife Nutrition, działających w ponad 90 krajach.

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu Herbalife Nutrition wspiera Herbalife Nutrition Foundation (HNF) i programy Casa Herbalife, które zapewniają zdrowe odżywianie dzieciom będącym w potrzebie. Herbalife Nutrition z dumą sponsoruje ponad 190 znakomitych sportowców, zespołów i wydarzeń sportowych na całym świecie.

Herbalife Nutrition zatrudnia 8 500 pracowników (w tym 300 naukowców) na całym świecie. W 2019 roku firma osiągnęła 4,9 miliarda USD sprzedaży netto. Jest obecna na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE: HLF). Więcej informacji na Herbalife.com lub IAmHerbalife.com.

Herbalife Nutrition zachęca swoich inwestorów do odwiedzenia dedykowanej strony ir.herbalife.com
 

*Źródło: Euromonitor International Ltd; edycja Consumer Health 2022, wg definicji kategorii kontroli masy ciała i wellbeing, % udział globalnych właścicieli marek w cenach detalicznych, dane za 2021 r.

 

[1] WHO, https://www.who.int/water_sanitation_health/dwq/nutwaterrequir.pdf

[2] Sender R et al. PLoS Biol. 2016 Aug; 14(8): e1002533

[3] Boland M.. J Sci Food Agric. 2016 May;96(7):2275-83.

[4] Yang W et al. Nat Commun. 2020 Sep 8;11(1):4457; Meijer K et al. Curr Opin Clin Nutr Metab Care. 2010 Nov;13(6):715-21; Zou, J et al. Cell Host Microbe 23, 41–53.e4.

Przypisy