Dołącz do czytelników
Brak wyników

Edukacja żywieniowa

4 kwietnia 2018

Co zrobić by trening był jeszcze przyjemniejszy? Wypróbuj musli Mieszanka siłacza!

0 275

Wysiłek jaki podczas treningu wykonują mięśnie sprawia, że ich tkanka za każdym razem nieco się „zużywa”. Dobrze skomponowane, bogate w węglowodany pożywienie zabezpiecza mięśnie przed wyczerpaniem i pomaga im się szybciej odbudować po treningu. Ilość energii i białka, jakie sobie dostarczamy powinna być uzależniona od rodzaju aktywności fizycznej. Maratończyk będzie potrzebował więcej energii niż osoba trenująca rozciąganie. Jednym z dań, które świetnie sprawdzają się w sportowej diecie jest odpowiednio skomponowane musli.

POLECAMY

- Musli dla osoby ćwiczącej powinno składać się w 50 - 65 procentach z węglowodanów, w 25-30 procentach z tłuszczy i w 10 -15 procentach z białka - mówi Tomasz Kępa z Mixit.pl. - Jeśli jemy je przed albo po treningu, proporcje te zmieniamy na rzecz większej ilości węglowodanów i białka i zdecydowanie ograniczamy tłuszcze.

Taki też jest skład Mieszanki siłacza, w której znajdują się m. in. płatki owsiane i sojowe, pestki dyni, daktyle, suszone morele i żurawina. Proaktywnego charakteru dodaje jej białko serwatkowe CFM. CFM to specjalna metoda filtracji przy pomocy ceramicznych filtrów, które przepuszczają jedynie białka, zapobiegając przed przedostaniem się do produktu niepotrzebnych składników takich jak: tłuszcz, laktoza czy zanieczyszczenia. W efekcie powstaje izolat, którego 90 proc. zawartości to skoncentrowane proteiny.

Musli na dobry trening możemy przygotować także samodzielnie, komponując je ze składników dostępnych w sklepie Mixit.pl. Należy tylko pamiętać, że jeśli dbamy o ilość dostarczanych kalorii, to powinniśmy kierować się zasadą: jak najmniej cukru! Dlatego owoce w mieszance powinny być świeże lub liofilizowane. Kandyzowane, tak samo jak niektóre suszone, zawierają duże ilości cukru. Mieszanka bogata w nasiona „super food”, dostarczy wszystkich witamin i mikroelementów jakich potrzebuje do prawidłowego działania organizm aktywnego człowieka.

Przykładowe musli dla sportowca:

płatki owsiane

płatki ryżowe

pestki dyni

daktyle

morele

orzechy brazylijskie

jabłko

banan

nasiona Chia

jagody Goi

mleko, np. ryżowe

Mixit.pl to producent musli i kasz do indywidualnego komponowania. Na swojej stronie internetowej oferuje do wyboru ponad 90 składników – różne rodzaje kasz i płatków zbóż, bakalie, owoce liofilizowane i inne dodatki. Mogą z nich powstać mieszanki bezglutenowe, bez laktozy, niskocukrowe, czy np. bogate w błonnik. Dodatkowo oferuje gotowe miksy musli, kasz, suszonych owoców i orzeszków – również w kieszonkowych formatach.  

Skomponuj własną mieszankę musli, kasz i bakalii na Mixit.pl

Przypisy