Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zdrowe odżywianie

4 kwietnia 2018

Co zrobić by trening był jeszcze przyjemniejszy? Wypróbuj musli Mieszanka siłacza!

156

Wysiłek jaki podczas treningu wykonują mięśnie sprawia, że ich tkanka za każdym razem nieco się „zużywa”. Dobrze skomponowane, bogate w węglowodany pożywienie zabezpiecza mięśnie przed wyczerpaniem i pomaga im się szybciej odbudować po treningu. Ilość energii i białka, jakie sobie dostarczamy powinna być uzależniona od rodzaju aktywności fizycznej. Maratończyk będzie potrzebował więcej energii niż osoba trenująca rozciąganie. Jednym z dań, które świetnie sprawdzają się w sportowej diecie jest odpowiednio skomponowane musli.

POLECAMY

- Musli dla osoby ćwiczącej powinno składać się w 50 - 65 procentach z węglowodanów, w 25-30 procentach z tłuszczy i w 10 -15 procentach z białka - mówi Tomasz Kępa z Mixit.pl. - Jeśli jemy je przed albo po treningu, proporcje te zmieniamy na rzecz większej ilości węglowodanów i białka i zdecydowanie ograniczamy tłuszcze.

Taki też jest skład Mieszanki siłacza, w której znajdują się m. in. płatki owsiane i sojowe, pestki dyni, daktyle, suszone morele i żurawina. Proaktywnego charakteru dodaje jej białko serwatkowe CFM. CFM to specjalna metoda filtracji przy pomocy ceramicznych filtrów, które przepuszczają jedynie białka, zapobiegając przed przedostaniem się do produktu niepotrzebnych składników takich jak: tłuszcz, laktoza czy zanieczyszczenia. W efekcie powstaje izolat, którego 90 proc. zawartości to skoncentrowane proteiny.

Musli na dobry trening możemy przygotować także samodzielnie, komponując je ze składników dostępnych w sklepie Mixit.pl. Należy tylko pamiętać, że jeśli dbamy o ilość dostarczanych kalorii, to powinniśmy kierować się zasadą: jak najmniej cukru! Dlatego owoce w mieszance powinny być świeże lub liofilizowane. Kandyzowane, tak samo jak niektóre suszone, zawierają duże ilości cukru. Mieszanka bogata w nasiona „super food”, dostarczy wszystkich witamin i mikroelementów jakich potrzebuje do prawidłowego działania organizm aktywnego człowieka.

Przykładowe musli dla sportowca:

płatki owsiane

płatki ryżowe

pestki dyni

daktyle

morele

orzechy brazylijskie

jabłko

banan

nasiona Chia

jagody Goi

mleko, np. ryżowe

Mixit.pl to producent musli i kasz do indywidualnego komponowania. Na swojej stronie internetowej oferuje do wyboru ponad 90 składników – różne rodzaje kasz i płatków zbóż, bakalie, owoce liofilizowane i inne dodatki. Mogą z nich powstać mieszanki bezglutenowe, bez laktozy, niskocukrowe, czy np. bogate w błonnik. Dodatkowo oferuje gotowe miksy musli, kasz, suszonych owoców i orzeszków – również w kieszonkowych formatach.  

Skomponuj własną mieszankę musli, kasz i bakalii na Mixit.pl

Przypisy