Witamina C dobra dla serca

pomarancza

Duńscy naukowcy sugerują, na podstawie przeanalizowanych licznych prac badawczych, że niedobór witaminy C jest czynnikiem ryzyka choroby serca. Proponują, w artykule opublikowanym w PubMed, aby przeprowadzić kolejne randomizowane badania metodą „podwójnie ślepą” i przekonać się, czy faktycznie braki tej molekuły sprzyjają progresji choroby naczyniowej związanej ze stylem życia.

Nie jest to pierwszy sygnał, że witamina C może odgrywać ważną rolę w prewencji zdrowia serca. Informują o tym od blisko 50 lat zwolennicy medycyny ortomolekularnej, która polega generalnie na suplementacji megadawkami witamin i minerałów, i która jest ignorowana przez lekarzy konwencjonalnych.

Praktycy medycyny molekularnej utrzymują też, iż odnotowano wiele tysięcy uzdrowień z raka, polio oraz innych chorób – właśnie dzięki megadawkom witaminy C. Setki pacjentów w śpiączce zostało przywróconych do życia, kiedy podano im megadawki witaminy C albo liposomalnej witaminy C.

Witamina C liposomalna to nowa postać tej samej molekuły. Może być zażywana doustnie i wymaga mniejszych ilości kwasu askorbinowego, ponieważ do komórek kieruje bezpośrednio aż 90% witaminy C. W większości badań naukowych, przeprowadzonych do tej pory nad witaminą C, posługiwano się kwasem askorbinowym.

Kanadyjski lekarz William McCormick już od 20 lat bada powiązanie witaminy C z chorobami serca. Jego poszukiwania wykazały, że megadawki tej molekuły – powyżej 100 gramów dziennie – mogą być stosowane w leczeniu wielu chorób, w tym raka.

W latach 80 ubiegłego wieku Linus Pauling również testował wysokie dawki kwasu askorbinowego w leczeniu arteriosklerozy. Okazało się, że taka terapia poskutkowała usunięciem płytem miażdżycowych z tętnic, a także zwiększyła produkcję kolagenu, który odbudował wewnętrzne ścianki naczyń krwionośnych.

W odróżnieniu do innych ssaków, ludzkie organizmy nie produkują witaminy C. Dlatego musimy spożywać ją codziennie, aby zapobiec niedoborom.

Gdzie ją znajdziemy? W owocach cytrusowych, takich jak cytryny, limonki, pomarańcze (miąższ i pokrywająca go biała błonka pod skórką), w ziemniakach (łupinka), w jagodach, w zielonych warzywach wszelkiego typu, pomidorach, szpinaku, melonach.

źródło: ScienceNews.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>