REDUKUJEMY SÓL I CUKIER W NASZYCH PRODUKTACH!

Lidl po raz kolejny wyznacza standardy na polskim rynku, w trosce o dobro wszystkich konsumentów, wprowadzając prozdrowotne zmiany w asortymencie.

Lidl Polska wierzy, że odpowiedzialna społecznie firma może więcej -ma realny wpływ na to, co się dzieje w jej otoczeniu. Dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy
i oparty jest na pięciu filarach –  działaniach na rzecz: społeczeństwa, pracowników, asortymentu, dostawców oraz ekologii.  W trosce o zdrowie klientów przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych Lidla o 20%  – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 r. (rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 procent).

Wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) to dostarczenie mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (monosacharydy jak glukoza i fruktoza, disacharydy jak sacharoza ale także produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty)  co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie.[1] Natomiast nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia (GDA lub RWS lub RI) to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań WHO).

„Lidl Polska przyjmuje długoterminowe zobowiązanie, które łączy się z wytężonym pracą nad produktami marek Lidla. Świadome odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie” – Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska. W zakresie redukcji cukru Lidl Polska  koncentruje się na asortymencie szczególnie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli pracuje nad wieloma grupami towarowymi - szczególnie istotnym jest pieczywo. Ważnym aspektem jest także to, iż produkty marek Lidla mają smakować równie dobrze jak do tej pory.

Jako firma odpowiedzialna społecznie mamy świadomość wpływu naszych działań na konsumentów. Cieszymy się, że kolejny raz wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci. Wiemy, że kształtowanie oraz zachowywanie prawidłowych nawyków żywieniowych ma ogromne znaczenie  dla zachowania zdrowia” – Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

 

[1] http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/

http://www.lidl.pl

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

TAGI ARTYKUŁU: #Informacja prasowa, #Lidl, #Zdrowe odżywianie

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik
Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań