Firmą ukrywającą się za hasłem "Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego" - jest spółdzielnia mleczarska MLEKPOL

Zdrowe odżywianie 08.06.2017
Od połowy maja w największych miastach Polski i w Internecie czarno białe portrety zwracały uwagę przechodniów i internautów. Hasło Nie jestem byle kim uwiarygadniali swoimi twarzami pracownicy Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wyłonieni drogą castingu.

Jesteśmy odpowiedzialnym producentem żywności. Chcemy zwrócić uwagę konsumenta na to, jak ważne jest świadome planowanie naszej diety. Uleganie modom żywieniowym przeważnie nie idzie w parze z racjonalnie dobranym do naszych potrzeb menu. Przypominając o Maślance Mrągowskiej przypominamy także o tradycyjnych, polskich wyrobach mleczarskich, które przez wieki służyły zdrowiu naszych przodków. Warto abyśmy czerpali z tej tradycji – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Idea zatrudnienia do kampanii naszych pracowników bardzo nam się spodobała. To naturalni ambasadorowie naszej firmy. Wiedzą jak doskonały jest to wyrób począwszy od surowca po produkt końcowy -  dodaje Ewa Gromadzka.

6 czerwca w Comfort Food Studio w warszawskich Koszykach odbyła się konferencja prasowa, podczas której ujawniono kolejne etapy kampanii, zaprezentowano film z kulisów jej powstawania, przedstawiono głównych jej bohaterów.

Prawdziwą gwiazdą konferencji była oczywiście Maślanka Mrągowska, o której prozdrowotnych właściwościach opowiedziała dietetyczka, propagatorka świadomego odżywiania – Anna Radowicka.

Maślanka to źródło cennych witamin i składników mineralnych. Są w niej wapń, witaminy B2, B12, D oraz  biotyna. Systematyczne spożywanie maślanki przyczynia się̨ do obniżenia poziomu złego cholesterolu i ciśnienia tętniczego oraz znacznie zmniejsza ryzyko rozwoju chorób wieńcowych i przeciwdziała osteoporozie. – informuje Anna Radowicka.

Wszechstronne zastosowanie kulinarne maślanki zaprezentował Julian Karewicz, szef kuchni, który podczas spotkania przygotował niebanalne menu z użyciem tego wyjątkowego produktu.

O kampanii Nie jest byle kim. Nie jem byle czego.

RED8 Digital: Intrygujące hasło  „Nie jestem byle kim” przyciąga uwagę i zachęca do wzięcia udziału w nowej kampanii reklamowej Maślanki Mrągowskiej. Ale to dopiero początek, ważne jest dopełnienie claimu, który ujawnia obecność produktu. Komunikat „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego” nawiązuje do wartości, którym hołduje marka. Jakości, prostoty, naturalności oraz świadomych nawyków żywieniowych. Kampania tym ciekawsza, że stoi za nią wielka idea. Cała akcja jest prowadzona przy zaangażowaniu pracowników SM Mlekpol – ich wizerunki znalazły się na nośnikach, materiałach oraz w komunikacji digitalowej. Skąd taka decyzja? To oni znają produkty SM Mlekpol najlepiej, a więc ich rekomendacje są prawdziwe i dzięki temu wiarygodne.  

Komunikacja w kampanii podzielona została na trzy etapy. Faza teaserowa rozpoczęła się 15 maja. Na nośnikach outdoorowych oraz w internecie pojawiły się czarno-białe portrety bohaterów kampanii z hasłem „Nie jestem byle kim” oraz adresem strony niejestembylekim.pl. 1 czerwca rozpoczął się etap drugi – etap revealu. W tej fazie komunikacja dopełniona została przesłaniem produktowym „Nie jem byle czego” oraz packshotem. Na www.niejestembylekim.pl na konsumentów czekają inspiracje kulinarne, proste przepisy na pyszne i wartościowe dania na każdą porę dnia stworzone z Maślanki Mrągowskiej, a także porady Anny Radwanickiej, ekspertki żywieniowej specjalizującej się w produktach nabiałowych. Początek trzeciej fazy kampanii zaplanowany jest 15 sierpnia. W tym okresie przeprowadzana zostanie m.in. aktywacja, której celem będzie podtrzymanie zainteresowania kampanią oraz dotarcie do nowych konsumentów Maślanki Mrągowskiej. Na stronie pojawią się przepisy na pyszne dania dla najbliższych, a zwieńczeniem działań komunikacyjnych we wszystkich mediach będzie utrzymany w stylistyce dokumentalnej film.

Kampania powstała przy pełnym zaangażowaniu pracowników zakładów SM Mlekpol, za koncept kreatywny oraz wszystkie przygotowane materiały odpowiada agencja Red8 Digital. Za wsparcie PR odpowiada V5group, mediami zarządza dom mediowy MEC. Kampania potrwa od maja do października.

Maślanka Mrągowska to zdrowy i wartościowy produkt, świetnie wpisujący się w nowoczesne trendy. Jest polecana przez ekspertów żywienia oraz kucharzy.

O marce Maślanka Mrągowska

Maślanka Mrągowska istnieje od 1997 roku.

To tradycyjny, polski orzeźwiający napój mleczny o lekko kwaskowym smaku. Maślanka jest bogata w białka i sole mineralne. Znajdziemy w niej nie tylko wapń, lecz także białka, sole mineralne i bogactwo witamin z grupy B. Maślanka zawiera tylko 1,5 tłuszczu. Jest lekkostrawna, dietetyczna i dlatego do codziennego menu chętnie włączają ją osoby pragnące zgubić kilka kilogramów. Maślanka ułatwia trawienie i reguluje gospodarkę pokarmową. Jej walory sprawiają, że jest  pełnowartościowym uzupełnieniem diety, a nawet rozwiązaniem wielu problemów cywilizacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza nietolerancji składników mleka krowiego – laktozy i białka. Maślanka Mrągowska, oprócz naturalnej występuje również w wersjach smakowych. Jej skład  uzupełniają owoce: brzoskwinia, truskawka, pieczone jabłka, owoce leśne. W wersji deserowej Stracciatella, napój wzbogacono kawałkami aromatycznej czekolady. W 2016 r. paleta smaków Maślanki Mrągowski poszerzyła się o dwa nowe: cytryna oraz mango_kardamon. Połączenie najlepszego polskiego mleka i egzotycznych dodatków dało znakomite efekty. Od wiosny 2017 r. Maślanka Mrągowska udoskonaliła skład. Wyeliminowano syrop glukozowo – fruktozowy.  Słodycz Maślankom Mrągowskim oddają wyłącznie owoce i cukier.

Maślanka Mrągowska ma swoich lojalnych konsumentów. Bez jakiegokolwiek wsparcia komunikacyjnego stała się największą marką w tym segmencie mleczarstwa, w Polsce. Dopiero w 2013 r. przeprowadzona została pierwsza kampania reklamowa Maślanki Mrągowskiej. Spot promocyjny zaskakiwał. Jego bohaterami byli starsi panowie, którzy po wypiciu Maślanki Mrągowskiej odtańczyli widowiskowy breakdance. W ten niebanalny sposób producent Maślanki Mrągowskiej pokazał jej niezwykłe wartości prozdrowotne łamiąc stereotyp, że produkty mleczne szkodliwe są dla osób w wieku dojrzałym. Przekaz ten skierowany był nie tylko do osób starszych. Miał także zainteresować młodego konsumenta pokazując właściwości Maślanki Mrągowskiej, która pozwala zachować dobre zdrowie i znakomita formę na długie lata.

O ZPM Mrągowo

W skład Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL,  ZPM w Mrągowie wszedł 29 października 2000 roku. Jest drugim Zakładem MLEKPOL-u pod względem ilości przerabianego mleka -  udział w przerobie surowca wynosi ok. 20% . Przerób mleka w 2015 wyniósł 426 mln. litrów, przerób serwatki - 286 mln. litrów. Dziennie średnio, ZPM Mrągowo przerabia  ok. 1 mln. litrów mleka oraz 800 tys. litrów serwatki. ZPM w Mrągowie zatrudnia 385 osób. Posiada system ISO i certyfikat  HACCP. Zakład ma uprawnienie eksportowe UE. Posiada także certyfikaty IFS, BRC,  Kosher oraz Hallal.

Ze względu na dużą ilość serwatki płynnej w 2014 r. Rada Nadzorcza i Zarząd Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL w Grajewie podjęły decyzję o wybudowaniu w Mrągowie, w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich.  W grudniu 2016 r. wmurowano kamień węgielny pod budowę proszkowni. Od tej pory prace postępują dynamicznie. Ich planowane zakończenie to lata 2018/19. Planowana wydajność zakładu to 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. Łączna powierzchnia budynków produkcyjnych to 20 tys. m.kw. Wysokość od 11- 43 m.  Łączna kubatura  - 360 tys. m.sześc. Wykonawcą części budowlanej jest firma Budimex SA. Technologie dostarczy GEA. W ZPSPM produkowane będą m.in. białka serwatkowe o dużej czystości i produkty z linii baby food. Koszt inwestycji szacowany jest na około 400 mln zł, a zatrudnienie w nowej proszkowni znajdzie najprawdopodobniej 160 osób.

O SM MLEKPOL

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie to największy producent mleka i produktów mlecznych w Polsce.  Od lat niekwestionowany lider rodzimego mleczarstwa oraz jeden z dwudziestu największych przetwórców mleka w Europie. Jako pierwszy podmiot skupowy w Polsce SM MLEKPOL przekroczyła granicę 1,5 mld litrów skupionego mleka. To blisko 5 milionów litrów mleka dziennie od ponad 11 300 producentów.

Produkty MLEKPOL-u powstają w 12 nowoczesnych i wysoko wyspecjalizowanych zakładach produkcyjnych w : Grajewie, Zambrowie, Mrągowie, Kolnie, Sejnach, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu, Gorzowie Wielkopolskim i Suwałkach.

SM MLEKPOL w swojej ofercie posiada: mleko pasteryzowane i UHT, śmietany i śmietanki, napoje fermentowane, masło, twarogi, serki wiejskie i śmietankowe oraz sery żółte. Flagowymi markami są: Łaciate, Milko, Białe, Mazurski Smak, Rolmlecz, Maślanka Mrągowska.

Ponad 30% wyrobów SM MLEKPOL jest eksportowanych do krajów Ameryki Południowej, Azji, Europy i krajów Dalekiego Wschodu. Zagraniczni odbiorcy doceniają jakość produktu oraz stabilność współpracy jaką zapewnia MLEKPOL.

SM MLEKPOL była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana, w tym tytułem największego Pracodawcy Podlasia. Za swoje wyroby Spółdzielnia mleczarska MLEKPOL otrzymała m.in. złote medale  w konkursie Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra Food w 2015 r., za Maślankę Mrągowską i serek homogenizowany o smaku waniliowym ROLMLECZ a w 2016 r. za mleko Łaciate Junior, Mleko Zsiadłe MLEKPOL oraz ser dojrzewający Złoty Mazur w plastrach.

Mleko ŁACIATE zostało nagrodzone prestiżowym tytułem Podlaskiej Marki a  przez konsumentów - „Ulubionej Marki 2015” i Hitu Handlu. Otrzymało również „Złoty paragon” 2016 r. a wersja dla najmłodszych - Łaciate Junior 3,8% została wybrana „Przebojem FMCG” 2016 r.  Jogurt Grecki MLEKPOL i śmietanka Łaciata 36% zyskały miano Najlepszego Produktu 2016. MLEKPOL gwarantuje najwyższą jakość i naturalny smak produktów.

O naszym ekspercie

Dietetyczka Anna Radowicka (d. Jelonek)

Dietetyk, technolog żywności.  Jest absolwentką Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Wydział Nauk o Żywności  w dwóch specjalizacjach biotechnologii mleka i oceny jakości żywności oraz Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji ze specjalizacją dietetyka i żywienie człowieka. Prowadzi liczne  szkolenia z zakresu żywienia dla kadry przedszkolnej i szkolnej, firm, lekarzy, młodych matek itp. Jest autorką wielu artykułów dla portali, blogów związanych z rodziną, zdrowym stylem życia. Specjalizuje się w dietach związanych z chorobami cywilizacyjnymi w tym szczególnie w dietach  odchudzających, również dzieci.

Jest lubianym przez widzów ekspertem w telewizji śniadaniowej m.in. „Pytanie na Śniadanie” , „Dzień Dobry TVN”. Obecnie prowadzi swój autorski program w Radiu Kolor „Apetyt na więcej z Anią Jelonek”. Jej celem jest taka forma przekazania wiedzy, aby zdrowe odżywanie było nauką stosowaną przez  całe życie.

O Szefie kuchni

Julian Karewicz jest prawdziwym pasjonatem gotowania. W gastronomii robił już w zasadzie wszystko. Zdarzyło mu się być szatniarzem, a nawet szefem kuchni w japońskiej restauracji.

Przez wiele lat był szefem baru na Solcu 44 oraz head grill masterem w firmie Weber Grills.

Jest współautorem książki „Przepisy i Opowieści” oraz prowadzi bloga „barkuchnia” na kukbuk.com.pl Fascynuje się lokalnym produktem i prawdziwą kuchnią, w której króluje smak i zapach.

O Comfort Food Studio

Studio edukacji żywieniowej, miejsce wydarzeń kulinarnych i spotkań, wpisujących się w filozofię według której żywność to coś więcej niż pożywienie. Zespół tworzą prawdziwi pasjonaci dobrej kuchni, poszukiwacze niebanalnych smaków, osoby, które we wspólnym jedzeniu i gotowaniu szukają nie tylko zaspokojenia uczucia głodu ale także emocjonalnego spełnienia i budowania więzi.

Jak podkreślają właściciele CFS - dobre jedzenie to nie tylko udany przepis. Kluczem do sukcesu jest produkt. Na nasze preferencje smakowe wpływają również wspomnienia i doświadczenia kulinarne. To wszystko tworzą w swoim studio. Współpracują z lokalnymi procentami żywności, wybitnymi specjalistami od technik kulinarnych, smakoszami, mistrzami, czarodziejami talerza i stołu z ludźmi którzy kochają gotować dla innych.

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

TAGI ARTYKUŁU: #Informacja prasowa, #Mleko

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik
Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań