Nasze dzieci lubią kaszę!

Gryczana na obiad, manna na deser, a jęczmienna w zupie – badania przeprowadzone w ramach kampanii „Lubię kaszę” pokazują, że wbrew powszechnej opinii najmłodsi chętnie spożywają kaszę. Ponad 86% ankietowanych mam deklaruje, że ich dzieci lubią ten produkt zbożowy.

W dalszym ciągu jednak w dziecięcym menu najczęściej występuje on jako dodatek do dania obiadowego (75%). Czy kasza wciąż jest dla nas kulinarnym wyzwaniem?

Kasza to produkt zawierający duże ilości naturalnego błonnika regulującego proces trawienia, a także źródło cennych składników mineralnych i wielu witamin. Nie bez przyczyny, wraz z innymi produktami zbożowymi, znajduje się na drugiej pozycji (wśród artykułów spożywczych) Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej opracowanej w Instytucie Żywności i Żywienia. Dlatego warto uwzględnić kaszę w codziennej diecie dzieci, aby zadbać o prawidłowe funkcjonowanie młodego organizmu. Piąta edycja kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma na celu zwiększyć świadomość mam w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych oraz pokazać, jak w prosty i jednocześnie pomysłowy sposób wykorzystać możliwości kaszy oraz wprowadzić ją do jadłospisu dziecka.

Jak wynika z badania[1] przeprowadzonego w ramach kampanii, ponad 86% mam biorących udział w sondażu zadeklarowało, że ich dzieci lubią kaszę. Najczęściej podawały ją swoim pociechom jako dodatek do obiadu (78%), składnik deseru (68%) oraz zupy (58%). Co ciekawe, zdecydowanie rzadziej kasza występowała w formie np. wypieków (34%) oraz jako składnik sałatek (27%) czy śniadań (5%).

Najczęściej jako dodatek do dania obiadowego mamy serwują swoim dzieciom kaszę gryczaną (92%). Najmniej popularna w tej formie podania jest manna (17%), która za to najczęściej występuje jako składnik deserów (78%). Jest ona także ulubioną kaszą dzieci, gdyż znajduje się na pierwszym miejscu wśród innych jej odmian. Jęczmienna (11%), kuskus (7%) i jaglana (7%) są znacznie rzadziej typowane jako te, które smakują najbardziej.

W tej edycji kampanii nasze działania będą skoncentrowane na budowaniu świadomości i poszerzaniu wśród mam wiedzy na temat prawidłowej diety, wzbogaconej o różne odmiany kaszy, zarówno u dzieci, jak i młodzieży. Chcemy przekonać mamy, że kasza może towarzyszyć dziecku od najmłodszych lat, a włączenie jej do diety malucha sprawi, że w dorosłym życiu produkt ten będzie dla niego czymś naturalnym i spożywanym na co dzień. Dzięki prostym, lecz kreatywnym pomysłom mamy szansę pokazać naszym pociechom, że kasza może smakować na wiele sposobów, a także przekazać im pozytywne emocje z nią związane – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Organizatorem kampanii informacyjno-edukacyjnej „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Działania sfinansowane są ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

Więcej informacji na stronie internetowej kampanii oraz na profilu na Facebooku, na których można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą: www.lubiekasze.pl; www.facebook.com/lubiekasze


[1] Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję SW RESEARCH w kwietniu 2016 r. metodą sondażu internetowego na próbie N=1005 wśród polskich matek dzieci w wieku 3-18 lat.

AUTOR ARTYKUŁU

Redakcja Food Forum

Redakcja Food Forum
Forum Media

Kontakt z autorem:

Subskrybuj bezpłatny newsletter Food Forum

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie food-forum.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji żywieniowych,
  • dodatkowe korzyści od Partnerów Magazynu „Food Forum”.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

TAGI ARTYKUŁU: #Dziecko, #Informacja prasowa, #Zdrowe odżywianie

POBIERZ DARMOWE MATERIAŁY

Kształtowanie kobiecej sylwetki – czy dieta ma płeć?
Format: pdf - 472 KB
Pobierz plik
Interpretacja wyników badań laboratoryjnych w praktyce dietetyka
Format: pdf - 793 KB
Pobierz plik
Diagnostyka zespołu jelita przesiąkliwego.
Format: pdf - 252 KB
Pobierz plik
Piszą dla nas:
Partnerzy:
Forum Media Polska
ul. Polska 13
60-595 Poznań